Avatar billede simmel Nybegynder
07. juni 2004 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvad kan en ATX psu som alm. ikke kan

Hvad er forskellen på en ATX strømforsyning iforhold til en ikke ATX.

helst ikke et link på engelsk....
Avatar billede cool_casper Nybegynder
07. juni 2004 - 17:54 #1
ATX er en standard som man har til kabineter og dermed også de enheder der sidder i det. (Bundkort, psu osv..) At den hedder ATX betyder simpelthen bare at den passer i et "almindeligt" kabinet. Grunden til at man kalder det dette er fordi man også har psu'er som er meget mindre (Micro-ATX) og nogle som er ATX-størrelse, men er meget kortere. Så kort sagt hvis ikke du har en speciel-lavet lille computer skal du bruge en strømforsyning i ATX.. :)
Avatar billede fangel Nybegynder
07. juni 2004 - 17:57 #2
og der er også (nu unormale) AT strømforsyninger, som computeren ikke selv kan slukke for selv, men hvor man skal ned og trykke på kontakten ("Du kan nu slukke computeren" fra Win98)...

Morten
Avatar billede popsy Novice
07. juni 2004 - 17:57 #3
ATX er den type der anvendes nu om dage.
Den giver bl. a. windows mulighed for at slukke for strømforyningen, i modsætning til de gamle AT forsyninger, hvor man manuelt skulle trykke på knappen :)
Avatar billede simmel Nybegynder
07. juni 2004 - 18:14 #4
ok takker.

Kan i sige mig om dette er et godt køb:

http://www.g-shop.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=742<BR>
Avatar billede popsy Novice
07. juni 2004 - 18:29 #5
Kender ikke ?mærket?

550w er langt mere end en standard pc kan udnytte, men ok, så er man jo fremtidssikret :)

Beskyttelse mod overspænding, samt at den er næsten lydløs er da absolut gode ting.

Omvendt kunne man sige at dene opfylder de flestes krav, og endda er endnu mere støjsvag, til en lavere pris http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=67512
Avatar billede popsy Novice
07. juni 2004 - 18:31 #6
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=19067  den her har køberne tilsyneladende været nogenlunde tilfredse med, og det er da en helt anden pris
Avatar billede simmel Nybegynder
09. juni 2004 - 20:48 #7
den northQ ser sgu nice ud, tak for link