Avatar billede lo Nybegynder
07. juni 2004 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilbud i C5

Hejsa!
JEg har et spørgsmål vedr. oprettelse af tilbud i C5.
Nu er jeg ikke på nogen måde super bruger af C5, eller forstår særlig meget om økonomi og økonomistyrring. Men anyway - jeg har fået den opgave, at finde ud af, at oprette tilbud i C5. Så langt er jeg dog nået, men mit spørgsmål lyder nu, om det er muligt at bruge samme tilbud til flere debitorer.
Vores tilbud indeholder en del tekst, og det er oftest at flere forskellige kunder, skal bruge præcis den samme varer.
Det skal være stådan, at der for hvert oprettede tilbud bliver oprettet et nyt fortløbende projektnr, så man altid kan søge tilbage på dette.
Det ville jo spare en masse tid, hvis man ikke skal hele trumlen igennem for hver ny debitor/forespørgsel.
Håber nogle kan hjælpe mig.
/LO
Avatar billede adnb Juniormester
07. juni 2004 - 16:03 #1
Under Ordre / Periodisk / har du mulighed for at kopiere ordrelinier mellem ordre. Dvs. at du først skal oprette selve ordrehovederne gor derefter at kopiere tilbudslinierne fra originalordren til de øvrige ordre. Lidt klumsy, men muligt.
Avatar billede lo Nybegynder
23. juni 2004 - 11:04 #2
Hejsa!
Der er en nemmere måde.
Man går ind undre Odre - tilpasning- parametre - ordre og afkrydser gem.
Så kan man kopiere tilbudet inde i ordrearkiv og sætte en ny debitor på, ændre på tilbudet osv. Man skal bare huske at ændre fortegnet, så man ikke får lavet en "kreditnota" i stedet.
/LO
Avatar billede lo Nybegynder
23. juni 2004 - 11:05 #3
Ppå baggrund af ovenstående tillader jeg mig at afvise dit svar, håber det er ok ?
/LO
Avatar billede lo Nybegynder
23. juni 2004 - 11:15 #4
og alligevel ikke..... ;)