Avatar billede jakob12345 Nybegynder
07. juni 2004 - 15:20 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Køb af VB 6.0

Nu har jeg ledt og ledt, men jeg kan ikke finde noget sted hvor det er muligt at købe VB 6.0.
Er der nogen her der ved hvor jeg kan købe det?
Avatar billede tubber Juniormester
07. juni 2004 - 15:25 #1
Avatar billede vbcoder Nybegynder
07. juni 2004 - 15:42 #2
det er ikke vb6 - det er vba

Jeg har både en vb 6 og en vs 6 og hvis buddet er ok så kan vb6 godt købes
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
07. juni 2004 - 15:43 #3
Det er vist ikke den. Der står VBA, og jeg ville gerne have den normale. Eller også er det bare mig der ikek er helt klar over hvad den der er for en.
Men jeg har lige fået noget at vide om at det er udgået!
Men hvis der er nogen der vil sælge deres VB 6.0 så er jeg meget interesseret.
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
07. juni 2004 - 15:44 #4
Det lyder godt, men hvilken pris har du i tankerne?
Avatar billede vbcoder Nybegynder
07. juni 2004 - 16:14 #5
ingen speciel - hvad er det værd for dig ?

byd

kontakt mig evt via www.visualcoder.dk
Avatar billede telep Nybegynder
07. juni 2004 - 18:06 #6
Avatar billede martin_moth Mester
07. juni 2004 - 21:28 #7
Hvis ellers søgefunktionen virkede her på eksperten, kunne du søge - jeg ved at spørgsmelet er blevet stillet og besvaret her før
Avatar billede sjh Nybegynder
07. juni 2004 - 23:02 #8
Det var godt nok DYRT for Visual Basic 6.0 Pro.. jeg gav da kun ca. 380 kr. for min..
Avatar billede vbcoder Nybegynder
08. juni 2004 - 08:30 #9
Hvordan har du båret dig ad med at købe en for 380,- ? Når jeg betalte en mindre herregård for min ? Er den original ? Er du sikker på at det er en pro ?

Learning edition har altid kunnet fås for under 1000,- men så har man ikke haft alle faciliteter i den
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
08. juni 2004 - 10:14 #10
telep, hvad vil du have for din brugte?
Avatar billede sjh Nybegynder
08. juni 2004 - 14:54 #11
vbcoder > Så må du ha betalt meget for en papkasse.. jeg har bestilt den i itbutikken ordre: http://hjem.get2net.dk/sjh/eksperten/vb_itbutikken.jpg

og kan se det var 373.00 kr
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2004 - 16:00 #12
sjh: Ehm, ikke for at skuffe dig, men det du har køb er kun selve mediet - altså software - hvilket der også står på siden. Du mangler stadig en licens for at kunne/må benytte softwaren og det er den der koster knaster ;)
Avatar billede sjh Nybegynder
08. juni 2004 - 16:02 #13
Jeg skal ikke tjæne penge på det jeg laver så betyder det ikke noget for mig..
Avatar billede martin_moth Mester
08. juni 2004 - 16:53 #14
Du må vel sagtens bruge programmet til at kode til eget behov. Hvis man ikke måtte bruge det til det, var der jo ingen ide i at sælge det, vel?
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2004 - 16:58 #15
sjh: Om du skal tjene penge eller ej på de ting du udvikler, ændrer da ikke på det faktum at du stadig skal have en licens for at må bruge VB.
Avatar billede vbcoder Nybegynder
08. juni 2004 - 17:45 #16
Nej jeg gav ikke for meget - jeg fik nemlig licens med ;-)
Avatar billede bccinlove Nybegynder
08. juni 2004 - 17:47 #17
og faktum er også at du må bruge et udviklingsprogram så meget du har lyst også uden licens! Licensen gør blot, at du selv har rettighederne over det du har udviklet, ellers tilfalder rettigehederne producenten af udviklingssoftwaret!
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
08. juni 2004 - 19:16 #18
Men man må vel ikke sælge programmer skrevet på ulicenserede udviklingsprogrammer?
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2004 - 19:22 #19
Ud fra et licensmæssigt synspunkt synes jeg nu det lyder lidt for godt til at være sandt det som bccinlove skriver ;)
Avatar billede vbcoder Nybegynder
08. juni 2004 - 19:47 #20
Jeg har en win2k server der kan installeres i 1000 maskiner uden problemer.

Den er bare ulovlig uden et separat licenspapir hvorpå der står hvor mange servere jeg må installere på.

På samme måde med den VB - den er ulovlig uden et separat licenspapir.

Enhver brug af et program uden licens er ulovlig uanset hvor lovligt mediet er.

Så kan man købe et medie for 3-400 penge så har man et problem hvis man bruger den software der ligger på mediet.

Det er i bund og grund tyveri hvis man ikke har licensen.

godaften d'eksperter - over and out herfra
08. juni 2004 - 20:04 #21
Prøv at gå på http://www.ravenholm.dk og søg på "Visual Basic" under programmer. Her finder du den også til 299,- plus moms
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2004 - 20:10 #22
thomasjepsen: Det er stadig kun mediet ;)
08. juni 2004 - 20:12 #23
ja, sorry! Du har ret...
Avatar billede mallemukken Nybegynder
16. august 2004 - 10:38 #24
Du skal købe hele pakken til visual studio .net. Du kan så få mediekittet med til VB6, og licensen til .NET virker også på VB6.
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
24. april 2005 - 00:55 #25
lukker