Avatar billede upsmann Nybegynder
07. juni 2004 - 11:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ikke tilstede assistent på exchange server.

Hej Eksperter,

Nogen der kan hjælpe mig med og forklare hvordan det kan være at "ikke tilstede assistent" kun fungere internt og ikke eksternt?

Setup:

Jeg har windows2003 SBS server, med Exchange.
På serveren er alle konti sat op til at skal hente mail udefra pop3 konti.

På alle klienter er sat op til at logge på Exchange serveren når de åbner Outlook.

Når jeg prøver at aktivere ”ikke til stede assistent” på en klient pc’er fungere det kun internt mellem de brugere der er oprettet på serveren. Dvs. at alt mail der kommer udefra kan/vil den ikke svare retur fra ”ikke tilstede assistenten”

Håber der er nogle der kan hjælpe?
Avatar billede zepierre Nybegynder
07. juni 2004 - 12:06 #1
Det er slået fra som default.

Kig på denne MS-artikel: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=262352

SUMMARY
By default in Microsoft Exchange Server 2000, Out-of-Office replies to the Internet is disabled. Many administrators do not allow Out-of-Office auto-replies to be sent outside of the Exchange organization to prevent unauthorized people from learning when users are out of the office.
MORE INFORMATION
To enable Out-of-Office replies to the Internet:
Start Exchange System Manager.
Double-click Global Settings, and then click Internet Message Formats.
In the Details pane, right-click a domain name, and then click Properties. The default SMTP domain is "*".
In the Properties box, click the Advanced tab, and then click to select the Out of office responses check box. This enables Out-of-Office responses to the Internet for the selected domain.
These global settings are applied only when no configurations have been made at the virtual server level or at the individual mailbox level.
Avatar billede upsmann Nybegynder
08. september 2004 - 14:47 #2
have vist helt glemt det spm. beklager :/ - men tak for hlp - point til dig :)
Avatar billede upsmann Nybegynder
08. september 2004 - 14:47 #3
ho, glemte lige at acceptere... kommer her :)
Avatar billede upsmann Nybegynder
08. september 2004 - 14:48 #4
stave kan jeg sq heller ikke :/ - ho = *hov*