Avatar billede Skynet Mester
05. juni 2004 - 23:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lydkort til spillested?

Hej

Jeg har fået til opgave, at lave et pc system til et dansested, computeren skal således have et output, som skal kobles til højterler-systemet. er der nogle som har nogle gode/dårlige erfaringer med lydkort, som er egnede til opgaven.

Lyden skal være i min 24 bit og skal kunne køre min kunne køre 5.1

Mvh Silas
Avatar billede Beach Mester
05. juni 2004 - 23:37 #1
Det bliver ikke noget problem og finde et egnet lydkort der kan klare opgaven. Straks værer bliver det nok at finde en egnet lokale med tilhørende højtalere der kan give et dansepublikum en fornemmelse af 5.1 lyd når de jo på den ene eller anden måde bevæger sig frem og tilbage i lydbilledet.
Jeg kunne forestille mig et cirkel rundt lokale med publikum placeret i centrum og så montering af højtalere hele vejen rundt om dem:-)

Jeg har endnu ikke hørt om nogle dansesteder der benytter sig af 5.1 lys, og tror også det er mere eller mindre umuligt at udføre i den virkelige verden hvis folk også skal have glæde af lyden!

//Beach
Avatar billede ernst_himself Nybegynder
12. juni 2004 - 17:22 #2
drop 5.1 lyd hvis det skal være til disco brug... go for stereo... køb evt et hoontec kort de er beregnet til disco/prof brug og har en meget lille forvræning :-)
Avatar billede Skynet Mester
22. december 2010 - 17:21 #3
ok tak. smider du et svar ernst_himself?
Avatar billede Skynet Mester
05. januar 2011 - 19:36 #4
Så tager jeg det selv :o) - Skriv hvis du kommer tilbage, så skal jeg nok oprette en ny tråd med points til dig

Tak for hjælpen