Avatar billede japp Nybegynder
04. juni 2004 - 11:59 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Gemme e-mails?

Hejsa

Jeg skal til at formatere min computer og ville lige hører om der er nogen her der ved hvordan man kan gemme sine e-mails så de ikke går tabt.

Der er 200point for et tilfredsstillende svar.
Mange tak
Avatar billede venturer Nybegynder
04. juni 2004 - 12:04 #1
Følgende forudsætter at du bruger Outlook og IKKE Outlook Express.

I menuen "Filer" finder du "Importer / Eksporter".
Her skal du vælge at eksportere til en fil (.pst). Angive at du vil have hele din mailbox med inkl. undermapper. Angive hvor den skal gemme (kan godt være rækkefølgen er omvendt). Du behøver ikke angive kodeord eller komprimering.
Sørg selvføgelig for at gemme .pst filen på et andet drev end det du vil formatere (brænd evt filen ud på en CD).

Når du så engang har geninstallere det hele og har Outlook oppe og køre igen, skal du selv konfigurere Outlook og efterfølgede bruge den samme wizard til at importere dine data igen.
Avatar billede sukos Juniormester
04. juni 2004 - 12:04 #2
Lav først et dir på din harddisk, "gemtemails"
Start derefter outlook,
klik på "Funktioner -> Indstillinger"
Klik på fanebladet "Vedligeholdelse -> Lagringsmappe -> Skift"
og peg på den mappe du lige har lavet.
Luk outlook, og start outlook igen.
Så skulle du gerne ha' dine mails i den nye mappe
Avatar billede sukos Juniormester
04. juni 2004 - 12:07 #3
Hov, du skal jo osse ha' dine mail kartotekr med dig, men der ved jeg ikke om der er forskel på express og ikke express?
Men elelrs, så eksporterer du alle dine mailadresser til en kommaseperaret txt-fil, med alle felter valgt, og gemmer den som "adresser.txt" i den mappe du lige har lavet.

Så kan du gemme din mappe, og efter ny install, blot pege på den for at få dine mails tilbage, samt importere dine mailadresser
04. juni 2004 - 12:08 #4
Outlook gemmer alle mails i filen outlook.pst

Kopier denne fil et et andet medie inden formateringen. Brug søgefunktionen til at finde filen, den ligger forskellige steder alt efter hvilket operativsystem, du anvender.
Avatar billede japp Nybegynder
04. juni 2004 - 12:16 #5
Erikjuul's metode virker.. Kopirede nu bare dbx filen..
Avatar billede japp Nybegynder
04. juni 2004 - 12:17 #6
Det er vist også den metode venture foreslår. Smid nogle svar ind så får i point
04. juni 2004 - 12:18 #7
Hvis det er dbx-filer, det drejer sig om, er det ikke Outlook men Outlook Express.

Bemærk at der findes en dbx-fil for hver mappe i Outlook Express.
04. juni 2004 - 12:19 #8
OK