Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 10:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

phpbb integration med eksisterende bruger database

Jeg har et site med en masse brugerprofiler som jeg gerne vil knytte et phpbb forum til er der nogen der kender et trick til hvordan man kan køre det sammen !?

Findes der evt noget standard til phpbb som understøtter eller kan lette det?
Avatar billede avminarm Juniormester
04. juni 2004 - 11:10 #1
du kunne evt. lave en lille stump PHP kode der konverterer frem og tilbage mellem de to bruger tabeller?
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 11:21 #2
jeps det var klart en mulighed !! ved du mere om hvordan phpbb fungerer med sin bruger db sådan med at der ikke er auto increment ! osv ..? ellers er det ok :o)
Avatar billede avminarm Juniormester
04. juni 2004 - 11:26 #3
jeg kender ikke phpbb så meget at det gør noget, men kan man ikke se dette ud af databasen når den er oprettet?, måske kunne du "bare" lave det sådan at når der oprettes en bruger i din egen brugertabel - så oprettes der ligeledes i phpbb
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 11:28 #4
jeps nemli det er nok til at klare !! - jeg lader den lige stå lidt hvis der skulle komme andre goe ideer !? okay.. :o) takker!!
Avatar billede swaxi Nybegynder
04. juni 2004 - 13:21 #5
hvis du bare skal flytte brugerne fra et system til et andet, er det jo nemt nok. phpBB har en tabel, der hedder users og den er rimeligt ligetil.
hvis du derimod vil lave det så man "blander" de to loginsystemer sammen, så skal du nok ikke kaste dig ud i det, medmindre du er godt inde i php. jeg har gjort det for ikke så lang tid siden, men det krævede ualmindligt mange hacks i phpbb's kode. hvis du stadig har mod på det, kan du starte med den her :
http://www.phpclasses.org/browse/package/1532.html
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 13:24 #6
ok tak for hjælpen ! fyr et svar på så falder der points ;o)
Avatar billede leif Seniormester
04. juni 2004 - 13:25 #7
En mulighed er hvis de skal blandes at bruge phpBB's user table til dit andet login. Så har du kun 1 user tabel. Det er nok nemmere end at skulle igang med at lave phpBB om !!!!
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 13:43 #8
jeps god ide men jeg har allerede et system med en go portion brugere :)
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 13:57 #9
halløjsa !! er der ikk nogen der er friske på lidt points !? :o)
Avatar billede leif Seniormester
04. juni 2004 - 15:04 #10
Jo, hvis du lige sådan presser på !!!

Ja, men man kunne sikkert konvertere brugerne over i phpBB.
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 15:06 #11
jeps lige præcis!! tak for indlæget
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 15:07 #12
hov
Avatar billede swaxi Nybegynder
04. juni 2004 - 17:10 #13
ja, du kan godt flytte brugerne over, men problemet er ikke så meget brugertabellerne som selve login/session delen. phpbb bruger eks. slet ikke sessions til, at gemme om brugeren er logget ind.
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 17:13 #14
ok god info takker :-) mm hva bruger den så ??
Avatar billede swaxi Nybegynder
05. juni 2004 - 00:30 #15
sin egen implementering af nogenlunde det samme. du kan prøve, at kigge på koden i :
/includes/session.php