Avatar billede ove-s Nybegynder
17. februar 2001 - 10:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

to computere på en moden adgang

Mit problem består i at jeg har en bærbar som jeg bruger på mit arb, via lan, og når jeg kommer hjem slutter jeg den til min hjemme pc ved hjælp af et krydset kabel, men jeg kan ikke dele en internet adgang, som er oprettet i netværk via modem. hvad gør jeg galt??
De kan sagtens finde hinanden i andre computere, men selv om jeg har sat internet eneskaberne til at finde internettet på lan sker det ikke HJÆLP
Ove
Avatar billede plausten Juniormester
17. februar 2001 - 10:52 #1
hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede makse Nybegynder
17. februar 2001 - 11:05 #2
Hvis du kører med Windows 98 skal du bruge et program der kan dele din internetforbindelse. F.eks. Winroute/Sygate m.fl.

Hvis du kører Windows98SE/ME/2000 er der indbygget Internet Connection Sharing, som du så skal installere i netværksegenskaberne.

Winroute kan hentes her:
http://209.207.216.178/ftp/winroute/wrl41en.exe

Sygate kan hentes her:
http://www.sygate.com/free/default.htm
Avatar billede plausten Juniormester
17. februar 2001 - 11:05 #3
hvis du win Me er det meget nemt, da går du ind i tilbehør i Start. derefter tar du komunikation, og Guiden hjemmenætværk, det skal du gøre på begge computere. hvis du ikke har win me på den bærbare, så kan du oprette en diskette via guiden på din stationære.
hvis du kører win 95/98 skal du ind I \"Nætværk\" i kontrolpanel og tilføje en klient \"NetWare-netværk\" og derefter skal du genstarte og så skulle det du.
Avatar billede chono Nybegynder
17. februar 2001 - 12:02 #4
hmm, ok... WIN ME´s hjmme netværk sucks, da du ikke kan bruge f.eks messenger,dating,  icq, frp etc etc på begge computere på en gang..næ min fine ven, smut du ind på analogX.com og hent programmet, proxy ( fylde ca 200 kb ) og du er connected på 5 minutter :)
Avatar billede bantz Nybegynder
17. februar 2001 - 13:38 #5
jeg har tidligere besvaret et lign. spørgsmål....
kig her: http://www.eksperten.dk/spm/48232

Håber det hjælper....

Bantz
Avatar billede ove-s Nybegynder
17. februar 2001 - 17:10 #6
plausten>> har prøvet det, det virker ikke.

PS. alle sammen jeg har win 98 i begge maskiner
Avatar billede ove-s Nybegynder
17. februar 2001 - 17:10 #7
Bantz>> hvor finder jeg dette wingate??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. februar 2001 - 17:13 #8
Jeg har for 10 minutter siden koblet min bærbare til min stationæres inetforbindelse via Sygate. Det er utroligt nemt at sætte op, og kan absolut anbefales.

http://www.sygate.com/

NanoQ
Avatar billede bantz Nybegynder
17. februar 2001 - 17:48 #9
ove-s >> Wingate kan du finde på tucows. eller på deres hjemmeside: www.wingate.com (http://wingate.deerfield.com/)

Bantz...
Avatar billede lew Nybegynder
19. februar 2001 - 22:41 #10
Hvis du bruger din bærbare på arbejdet og går på internet via LAN, er det sansynligt at din internet explorer er sat op til at køre igennem dit firmas proxy. prøv at cheke tools>internet options>connections>lan settings og se efter om der er kryds i \"use a proxy server\".
Avatar billede lew Nybegynder
19. februar 2001 - 22:42 #11
Hvis du bruger din bærbare på arbejdet og går på internet via LAN, er det sansynligt at din internet explorer er sat op til at køre igennem dit firmas proxy. prøv at cheke tools>internet options>connections>lan settings og se efter om der er kryds i \"use a proxy server\".
Avatar billede ove-s Nybegynder
27. marts 2001 - 08:03 #12
Jeg har midstet intressen for hvordan man gør dette, da jeg har fået ADSL, men tak for hjælpen alle sammen, undskyld der gik så lang tid før nogen fik point.