Avatar billede contreux Nybegynder
01. juni 2004 - 15:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skifte ikon på mapper etc.

Hvorfor er der ikoner der under Egenskaber ikke har et faneblad der hedder tilpas? Fks. - nogle mapper har, andre har ikke.
Hvordan skifter man så ikon?
Avatar billede hashkagen Nybegynder
01. juni 2004 - 15:46 #1
mener det er noget med at man kan vælge når man højreklikker hvilke typer af filer mappen skal indeholde, vælg en eller anden af dem, så burde den være fane være der. skift billede, skift tilbage til at mappen bruges til alle filtyper.
Avatar billede contreux Nybegynder
01. juni 2004 - 15:54 #2
Jamen der hvor man vælger hvilken type filer mappen skal indeholde er jo også under Tilpas. Eller er det mig som misforstår det?
Avatar billede cp1 Nybegynder
01. juni 2004 - 16:44 #3
standard dll'en hedder i win xp "SHELL32.dll" , "pifmgr.dll" indeholder gamle win 3.1+dos-ikoner etc du finder dem ved at vælge skift ikon under egenskaber på mappen.
"SHELL32.dll" vil være det vindue der åbner sig,klik på gennemse og find "pifmgr.dll" hvis du vil ha andre ikoner ;)
Avatar billede contreux Nybegynder
01. juni 2004 - 16:52 #4
Ja du må undskylde, men det forstod jeg ikke ret meget af. Jeg bliver vist nød til at beholde dem jeg har.
Avatar billede cp1 Nybegynder
01. juni 2004 - 17:45 #5
har lagt et billed her http://firewalker.1go.dk/skiftikon.png

for du en 404 fejl når du klikker på linket så gå her først http://firewalker.1go.dk/ og kig på billedet derfra,eller kopier linket ind i adr.-feltet og tryk enter, i stedet for at klikke på linket ;)
Avatar billede contreux Nybegynder
05. juni 2004 - 19:42 #6
Det billed hjælper ikke meget. Enten er der ved de pågældende jo kun et ikon at "vælge" imellem (det man allerede bruger, eller også er der ikke engang en Skift ikon-knap.
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juni 2004 - 19:47 #7
im sorry,det forstår jeg ikke ?
Avatar billede contreux Nybegynder
05. juni 2004 - 21:16 #8
Det er i orden. :-(

Jeg har fks. mapperne Billeder, Musik, DVD'er og Videoer (bare for at tage nogen).
Af dem er det kun når jeg vælger Egenskaber på mappen DVD'er, at der er et faneblad der hedder Tilpas og dermed har knappen Skift ikon. Det forstår jeg ikke en dyt af.

Et andet eksempel. Papirkurv; her er heller ingen Skift ikon-knap i Egenskaber. Men det er ikke fordi der ikke er andre papirkurve at vælge imellem. Det er der.
Avatar billede contreux Nybegynder
05. juni 2004 - 21:17 #9
Skynder mig lige at rette. Det skulle have være: :-) Det må du undskylde!
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juni 2004 - 22:58 #10
måske er det någet alá det her du gerne vil http://meaningdata.com/foldericon/
Avatar billede contreux Nybegynder
14. juni 2004 - 02:08 #11
Desværre.
Da der er gået ni dage uden yderligere svar lukker jeg her.