Avatar billede play-j Nybegynder
01. juni 2004 - 13:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til flash animation

Hej. Jeg er forholdsvis ny til flash, og har brug for lidt hjælp.
Jeg er igang med at lave en hjemmeside hvor der skal kører en flash animation konstant.

Kan ses på: http://2you.info/sick/default01.htm til venstre.

Det grønne billed der kommer ind hvor han bér, kan man lave det som en slags radom scene, da jeg gerne vil have de skal skifte.

Tak på forhånd
Avatar billede doodoo Novice
01. juni 2004 - 13:29 #1
finde mange fede øvelser og ja - en random funktion kan også findes på :
http://www.kirupa.com/
Avatar billede helle_fred Nybegynder
01. juni 2004 - 16:11 #2
Hvis du fx har 10 tilfældige billeder under masken, som du vil skifte tilfældigt mellem, kan du lægge et layer ind med 10 frames, hvor du har de 10 billeder liggende fortløbende, og i første frame lægger du scriptet:

t=Math.round(Math.random()*10)+1
gotoAndStop(t);
Avatar billede play-j Nybegynder
02. juni 2004 - 13:30 #3
Animationen skal være som jeg har lavet den, men det grønne billed hvor han bér skal skifte imellem nogle forskellige "bileder", hvis du forstår, og det er ikke engang sikkert det behøver være random bar at det skifter imellem 3-4 billeder..!
Avatar billede helle_fred Nybegynder
02. juni 2004 - 14:56 #4
jamen i det layer du nu har dit grønne billede liggende i, lægger du i stedet det givne antal billeder. I layerets første frame lægger du det lille script - det skal selvfølgelig justeres, hvis det ikke er 10 billeder, der skal skiftes mellem.

En anden mulighed er jo, at du laver et movieclip med det 10 (eller 4 billeder) og scriptet, og så erstatter dit grønne billede med en instans af dette clip.
Avatar billede helle_fred Nybegynder
02. juni 2004 - 15:03 #5
Du vil muligvis få en uheldig bivirkning ved at bruge tilfældigt udvalgt billede. Det vil nemlig i praksis vise sig, at der altid kommer sekvenser, der virker som gentagelser. Det samme billede kommer måske tre gange i træk eller et billede afløses af et andet, der afløses af det første igen. Derfor er det muligt, at du får brug for et script som tager ikke "genbruger" et billede fra puljen før hele puljen er vist. Det kan man evt. også lave et script til.
Avatar billede play-j Nybegynder
02. juni 2004 - 17:47 #6
Hej Helle fred!
Hmm jahh jeg er nok ikk så fiks til det flash da jeg er ny, arbejder nemlig kun med et enkelt layer. Jeg ved godt det ikk er sådan at du skal lave det, men kunne det være muligt at jeg ku sende det på din mail så du måske hurtigt satte koden ind og indsatte et layer, for jeg forstår det virkeligt ikke =)

Jenner
Avatar billede helle_fred Nybegynder
04. juni 2004 - 13:13 #7
ok - helle_fred@hotmail.com

Hvis du sender mig din Flash, vil jeg gerne lave et udkast
Avatar billede play-j Nybegynder
22. juni 2004 - 16:26 #8
Hej Helle!!
Har du fået min mail jeg sendte her for et par uger siden ?

Tak

Jens
Avatar billede helle_fred Nybegynder
22. juni 2004 - 16:29 #9
- hej Jens - det har jeg faktisk ikke. Prøv igen.
Avatar billede play-j Nybegynder
03. november 2004 - 13:37 #10
har selv fået det lavet
Avatar billede play-j Nybegynder
03. november 2004 - 13:37 #11
lukker forum