Avatar billede sl33py Nybegynder
01. juni 2004 - 12:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Streaming af netradio i C++

Jeg har en ide om lige at lave et program i C++ som indeholder alle de danske netradioer som man så hurtigt kan skifte imellem. Jeg har bare ikke fundet et objekt der kan streame lyd. Nogle af jer der kender til sådanne objekter?
Avatar billede noden Nybegynder
07. juni 2004 - 12:30 #1
Jeg tør ikke lige sige hvor man kan hente sådanne Libs henne.
Er det til windows eller linux?
Husk at det koster penge at streame sådan noget!
Avatar billede noden Nybegynder
07. juni 2004 - 12:37 #2
Jeg har ikke kigget det igennem men der skulle være noget her: http://www.thefreecountry.com/sourcecode/index.shtml
Avatar billede fangel Nybegynder
07. juni 2004 - 12:44 #3
de kører jo over forskellige tjenester - DR må formodes at kører via Flash Communitation Server, og andre igen bruger sikker Real Streaming - så det er nok ikke så let ;)

Kig på fx ICEcast tror jeg det hedder (OpenSource streaming projekt) - og der er også VLC der kan streame video og lyd...

Morten
Avatar billede noden Nybegynder
07. juni 2004 - 14:34 #4
Ah, ok!
Så du vil lave noget stream relay, altså videresende det som din computer selv modtager fra nettet!?
Jeg tør ikke sige hvad de bruger!
Du har nok ret i at det er svært hvis de streamer i forskellige formater!
Gad vide om der er lavet relay servere til disse produkter?!
Måske kan man lave noget realtime konvertering, så du modtager forskellige formater og så sender 1 format!

..Nå jeg tror jeg hopper ud af dette spørgsmål!! :-)
Avatar billede sl33py Nybegynder
07. juni 2004 - 15:22 #5
hehe. Sagen er jo at jeg vil modtage netradio i mit program. Så vil jeg let kunne skifte imellem de forskellige danske kanaler som fx the voice og P3. Jeg har alle links til netradioerne så de kan afspilles i media player
Avatar billede noden Nybegynder
07. juni 2004 - 23:51 #6
Man må jo sige at idéen er god nok!
Avatar billede sl33py Nybegynder
08. juni 2004 - 14:22 #7
ja bestemt!
Avatar billede sl33py Nybegynder
01. april 2005 - 13:34 #8
.