Avatar billede tylkum Nybegynder
16. februar 2001 - 17:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Word menulinje

Min menulinje i Word er forsvundet. Og når jeg siger forsvundet, mener jeg forsvundet!
Det er både linjen med File, Edit, View osv...
Men også værktøjslinjerne. Via hjælpfunktionen lykkeds det mig at få adgang til Tools > Customize... og der vælge Toolbars. Men der var ingen! Ikke en eneste, og der plejer jo at være 200, og man kan jo normalt ikke vælge menulinjen fra...
Så afinstallerede jeg og installerede igen. Men det løste ikke problemet. AAARRRGGG Jeg bliver vanvittig! Hvor fanden er mine Toolbars? Og hvordan får jeg dem frem igen?
Er der evt. en eller anden .dll-fil, der gemmer indstillingerne, så mine toolbars ikke kommer  med ind når jeg installere igen?
Avatar billede riversen Nybegynder
16. februar 2001 - 17:25 #1
view --> toolbars...kan du ikke vælge dem der, som du vil have frem?

Rene
ICQ # 19463099
Avatar billede sorensfar Nybegynder
16. februar 2001 - 17:29 #2
Jeg har faktisk set det en gang før, men jeg kan desværre ikke lige huske, hvordan problemet blev løst. Det ligger ca. 4 år tilbage, så det må have været Word 6. Hvilken version taler vi om her?
Avatar billede jespernaur Nybegynder
16. februar 2001 - 18:33 #3
Prøv at slette normal.dot - når Word ikke kan finde den, genererer den en ny frisk version.

Mvh
Jesper Naur
16. februar 2001 - 19:28 #4
Prøv om ikke du kan få fat i vis-menu\'en via Alt+V, så du kan gå i værktøjer og tilføje dine linier.

Indstillingerne omkring hvad der vises af menuer og værktøjslinier styres ikke fra normal.dot, så det hjælper ikke at slette den.
20. februar 2001 - 08:51 #5
Reagerer word slet ikke på nogen af de kendte værktøjslinier ?
20. februar 2001 - 08:52 #6
Skrammel hehe jeg prøver lige igen....!
Reagerer word slet ikke på nogen af de kendte genvejstaster ?
Avatar billede tylkum Nybegynder
20. februar 2001 - 08:58 #7
Nej, men det der er det værste af det hele, er når man via Hjælp, får adgang til Tool -> Customize, så kan man ikke der ikke en eneste menulinje eller værktøjslinje man kan vælge. Normalt er der jo 117 forskellige...
Det er Office 2000 Premium UK jeg bruger.
Avatar billede zlok Nybegynder
20. februar 2001 - 15:06 #8
Jeg har sagt det så mange gange før og nu siger jeg det igen. Windows er roden til alt ondt.
hvis intet andet virker så prøv at genindstallere indows

-< ZLOK over and out
20. februar 2001 - 15:46 #9
20. februar 2001 - 15:49 #10
Udtræk fra ovenstående link.
To fix the problem, you need to close Word and delete one of the following Registry keys.

for Word 2000:

\\\\HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\9.0\\Word\\Data

A clean key will automatically be created when you restart Word

Vælg Start / Kør
Skriv regedit
nu startes registreringsdatabasen - naviger dig ned til den angivne registreringsnøgle og slet den.