Avatar billede www.dk Nybegynder
31. maj 2004 - 03:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Cable radio ind på computeren

Jeg vil gerne have cable radio ind på computeren, og det må gerne kunne optages. Nu har jeg så set lidt efter et radio tuner kort, men jeg kan kune finde kort, der både er TV/radio kort. Nu kommer selve mit spørgsmål. Findes der ikke et kort, der kun er radio tuner? Hvis jeg skal ud og købe et TV/radio kort hvad er så godt, det skal ca. koste 500/600 kr.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
31. maj 2004 - 03:35 #1
Happauge og pinnacle er nok de meste kendte indenfor det område.

Hvis du har 600kr, så ville jeg vælge:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=79045

Umiddelbart tror jeg ikke du kan få et kort som kun kan tage radioen ind.
Og hvis det fåes, så kan du nok regne med at spare max. 100 måske 200kr. - Så jeg ville tage "hele pakken".

Tv-funktionen bliver du sikkert også glad for.
Avatar billede c-holst Novice
31. maj 2004 - 12:10 #3
Ok, hvad men en anden løsning. Forbind din radio fra fx tape out til dit Audio in på dit lydkort. Så Kan du optage, og jeg tror godt lydkvalen kan blive ok. Du siger bare til, hvis du er intereseret, så skal jeg nok linke til det du skal bruge. Prisen bliver lavere. Men overvej lige hvor langt der er mellem pc og anlæg.

hos mig kører  det den anden vej med mp3, det kører fint
Avatar billede www.dk Nybegynder
31. maj 2004 - 22:02 #4
Så må det jo blive til sådan et kort :)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
03. juni 2004 - 12:06 #5
takker for points
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
03. juni 2004 - 12:07 #6
Må jeg ikke få lidt karma, pt. er jeg en ret nederen person jvf. karma-barometeret ;)