Avatar billede hanshenp Nybegynder
27. maj 2004 - 22:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hent billede fra internet explorer

Hejsa, jeg sidder og leger lidt med noget borland C++ builder... Jeg har en eller anden ide om, at jeg vil prøve at hente et billede fra et websted, som allerede er åbent(i enten IE eller Mozilla - Helst IE). Jeg kan dog ikke se hvordan jeg skal gøre dette...

Har overvejet, om man skal hente hele siden ned på harddisken - men det får man jo ikke hentet billedet ved.
Så man skal på en eller anden måde ind at have fat i Gem Billedet Som funktionen.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede chapter Nybegynder
28. maj 2004 - 09:29 #1
Måske kan den her hjælpe dig videre
"Programming Microsoft Internet Explorer" by Scott Roberts

Umiddelbart vil jeg skyde på at du skal have gang i noget COM interfacing i .NET eller MFC, hvilket godt kan være lidt langhåret.
Avatar billede hanshenp Nybegynder
28. maj 2004 - 11:11 #2
Hmmm COM er bare en anden betegnelse for arbejde med activeX objecter... ikke ?
Avatar billede chapter Nybegynder
28. maj 2004 - 11:13 #3
ActiveX objekter *er* COM objekter - så ja, du har ret.
Avatar billede hanshenp Nybegynder
31. maj 2004 - 17:44 #4
Smider lige den her i toppen igen
Avatar billede hanshenp Nybegynder
13. juli 2004 - 10:21 #5
lukker