Avatar billede doomaddict Nybegynder
27. maj 2004 - 20:46 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hviken hardware skal jeg have til DOOM 3

Jeg har et Asus Radeon 9800 XT grafikkort og 768 mb SDram, og et meget ringe motherboard der kun tager 4x agp, og en ligså dårlig CPU på AMD 1800+.

Jeg vil køre det kommende DOOM 3 ikke bare moderat men med rigtig god grafik og fps. Hvad skal jeg have?

Jeg tænkte på et nyt motherboard og cpu? Men hvilke?
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
27. maj 2004 - 21:42 #1
Der er lige lavet et emne om nye bundkort og CPU kig der. Du kan jo heller ikke udnytte dig kort ordenligt med kun 4x. Så find noget i en fart:)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. maj 2004 - 00:18 #2
Tjaa... jeg ville nu tage det stille og roligt. Jeg tror dit system er ganske udmærket til Doom3 ud fra hvad de skriver her:
http://www.doom3.ca/d3_sys.htm

Der er en længere artikel her om emnet:
http://uac.noi.pl/doom3sysreq.php
Avatar billede toey Nybegynder
28. maj 2004 - 08:47 #3
Få et nyt bundkort med agpx8. 1 Gb Pc3200. Og en Athlon 64 3200+ / 3400+ / Fx-51 / Fx-53

Eller hvis du er mere til intel: Bundkort (Igen med agpx8) 1 Gb Pc3200 ram, og minimum en 3 Ghz / 800.

Doom 3 bliver nemlig sindsyg svær at trække hvis du vil op i den bedste grfik.
Avatar billede doomaddict Nybegynder
28. maj 2004 - 22:51 #4
Det vil jeg :D!! For det er jo verdens bedste spil no doubt!! Nå men tak for hjælpen. Og toey kunne du give et link?
Ps. jeg kender EDB-priser

Og DOOM III er bedre en HL 2
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. maj 2004 - 23:22 #5
Hvor meget vil du give for et nyt system for det toey snakker om er rimelig dyrt men rigtig godt, der skal du nok regne med en 4-500kr, hvis du også skal have nye GFX kort osv. Men siden du kender edbpriser så prøv at søge efter det toey han siger.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. maj 2004 - 23:24 #6
Det er ikke noget problem at give dig et link og en pris, men du er ligesom nødt til at fortælle hvor mange penge du har at gøre godt med.
Ellers får du da bare link til det dyreste bundkort, cpu og ram de har på edbpriser.

Men igen, jeg synes du lige skal tænke på pengepungen og evt afvente til du faktisk har købt spillet og prøvet det på din nuværende maskine. Så kan du bedre se hvor meget du skal op i for at opnå den ydelse du gerne vil have.
Du får meget lidt ekstra ydelse ved at din agp-port kører 8* istedet for 4*, men den hurtigere ram og cpu vil selvfølgelig betyde noget.
Et skift fra sdram til ddr ram i et k7s5a motherboard gav ca 500 point mere i en 3dmark2001 se test, men ellers kunne det ikke mærkes.
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. maj 2004 - 23:27 #7
Hov, så ikke at du havde så godt et GFx kort, men du skal have en ny CPU og Bundkort. Så er den hjemme.
Avatar billede toey Nybegynder
29. maj 2004 - 13:26 #8
Jeg skulle dælme også lige til at sige hvis i ville have at han skulle opgradere sit Gfx kort.

Men altså bundkort, cpu og ram...

Ang Cpu så tror jeg at denne er det bedste køb for tiden: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37646

Så er det bare at finde 2 x 512 MB Pc3200, eller 2 x 256 MB, og et bundkort... (Asus har faktisk nogle skide gode bundkort der understøtter disse ting, til 4-500 kr.)
Avatar billede doomaddict Nybegynder
29. maj 2004 - 17:06 #9
Mig ikke li' pentium

OK jeg skal nok finde noget nu tak for hjælpen guys