Avatar billede tjuf Nybegynder
25. maj 2004 - 16:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lave en "mail to"

Jeg vil gerne lave et linke der hedder "mail to", når man så trykker på linket skal man direkte kunne sende en e-mail tii mig.

carsten
Avatar billede thedeathart Nybegynder
25. maj 2004 - 16:32 #1
<a href="mailto:din@email.dk">Din email</a>
Avatar billede thedeathart Nybegynder
25. maj 2004 - 16:37 #2
men hvis du vil lave en mail form (hvor folk kan skrive direkte på hjemmesiden,
skal du ud i noget cgi, (php,perl,ect.)
Avatar billede tjuf Nybegynder
25. maj 2004 - 16:38 #3
nu kan jeg se at vi er inde på noget html-kode hvilket er ok, men så skal jeg have et lidt mere uddybende forklaring hvor koden skal sættes ind. Er total rookie til html.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
25. maj 2004 - 16:40 #4
det er et link.

hvis du skriver  email  og så går ind i koden, og finder stedet hvor der står email, og så erstatter det med den kode jeg skrev, så burde det virke.
Avatar billede tjuf Nybegynder
25. maj 2004 - 16:43 #5
det eneste resultat jeg får lige i øjblikket er, at hele den kode du har skrevet kommer til at stå på min hjemmeside, hvad gør jeg forkert??
Avatar billede thedeathart Nybegynder
25. maj 2004 - 16:44 #6
prøv at lægge hele koden herind, og så skrive "EMAIL" der hvor du vil have email linket.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
25. maj 2004 - 16:45 #7
Har du gemt siden som en .html ?  Du kan med fordel læse de tutorials på html.dk
Avatar billede madshammer Nybegynder
25. maj 2004 - 16:47 #8
Opret et link som du normalt ville gøre, men der hvor du skriver adressen skal du trykke på det lille post-logo og så skrive e-mail adressen.

-Mads