Avatar billede miza Nybegynder
25. maj 2004 - 08:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fladskærmes reaktionstid

Jeg er på jagt efter en 19" fladskærm, men jeg vil lige høre hvad skal reaktionstiden ligge på?, hører forskellige ting, bl.a. 25ms er nok, mens andre siger 16-20ms. Så vil gerne lige høre jeres råd, og erfaring.
Avatar billede xtcy Nybegynder
25. maj 2004 - 08:52 #1
hehe så lavt som muligt ;)
Avatar billede venturer Nybegynder
25. maj 2004 - 09:10 #2
Det realistiske minimum som du rent faktisk kan bruge til noget i forbindelse med spil er 16ms. 20 kan også bruges, men vil kunne sammenlignes med en billig skærm. Så 16 eller mindre.

Hvis du skal bruge skærmen til grafisk arbejder. er det principielt lige meget hvor hurtig den er. Dog vil jeg sige at 25ms er max.
Avatar billede madshammer Nybegynder
25. maj 2004 - 09:18 #3
Jeg har købt den her ( http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?ProduktID=35082112 ), og den er upåklagelig! Til spil, og naturligvis også grafisk arbejde. Jeg vil dog sige at 17" fladskærm ser virker meget større end en normal 17",jeg ved ikke om du har været ude og kigge, men prøv at kig på en 17" og så om den ikke er rigeligt... Ikke at jeg ved hvad du vil ha', men det er alligevel omkring 2000 kroner du spare på en 17".
Avatar billede martinj Nybegynder
25. maj 2004 - 11:20 #4
Du skal ned på omkring 16 ms for at køre hurtige 3d spil flydende (husk grafikkortet og opløsninger også har en del at sige). Jeg har en Acer al1721ms 17" flad med 16 ms respons som jeg kan varmt anbefale. Prisen ligger på cirka 3500,- http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73126
Jeg kører bla. Need for speed underground, F1 2002 og Far Cry på den uden nogen som helst problemer.
Iøvrigt svarer en 17" flad næsten til en 19" CRT pga. den mindre "kasse" og større synlige billedeområde.
Avatar billede lede Nybegynder
25. maj 2004 - 12:08 #5
Læs test på torsdag i Privat Computer, hvor de tester 6 stk. 17" TFT til spil.
jeg tror at denne vinder, fåes simpelthen ikke bedre og flottere.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=47332
Avatar billede miza Nybegynder
25. maj 2004 - 14:33 #6
lede: jeg har også tænkt mig at læse artiklen på torsdag, men nogen gange kan det være bedere at spørge folk som har prøvet fladskærme.

(andre): Jeg er ude efter en 19" skærm fordi jeg bruger meget grafisk arbejde, hvor mere plads jo kun er bedre, det er ikke de helt store spil jeg spiller, som Far Cry, nærmere C&C Generals, LOTR The Return of The King, og sådan, altså ikke "hurtige" spil som Quake, Unreal Tournament 2004 osv.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 14:36 #7
Vær opmærksom på om der er tale om 16ms i sort/hvid eller 16ms i farve. Det bør være 16ms i farve. Nogle producenter/forhandlere "snyder" dog lidt her og angiver reaktionstiden i sort/hvid.
Avatar billede miza Nybegynder
25. maj 2004 - 15:08 #8
okay, tak schulze, vil være opmærksom på det ;)
Avatar billede miza Nybegynder
26. maj 2004 - 17:40 #9
men jeg er stadig åben over for forslag, og evt. hvad man skal kigge efter ;)
Avatar billede lede Nybegynder
26. maj 2004 - 20:01 #10
Hmmm det er lidt svært, for der snydes på mange måder.
F.eks. er 12-16 ms skærme 6-bit teknologi, hvor kun hver 4. billede bliver opdateret, det gør at bl.a. Samsungs nye 19" superskærm 193P har fået kanon andmeldelser, også til spil.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=68348
http://www.tongfamily.com/guide_to_pcs/001463.html
http://shopping.yahoo.com/p_samsung-syncmaster-193p-silver_monitors_1991400235;_ylt=AtYgwUGWX8lWr0vQPrdkW.Lnn7sF;_ylu=X3oDMTByczZ2aHNvBF9zAzk2MTgyMjQ3BHNlYwN1c2VycmV2aWV3cw--?cf=userreviews&mid_key=0&mid=1&sortorder=
osv.
Men den er også dyr.
Avatar billede lede Nybegynder
26. maj 2004 - 20:01 #11
glemte lige at skrive, at det på trods af at den "kun" er en 20ms skærm.
Avatar billede miza Nybegynder
26. maj 2004 - 20:36 #12
lede: jeg synes at den Samsung ser ret god ud, ud fra det man kan læse. Jeg synes ikke den er urimelig dyr (6000 kr.), det er jeg villig til at ofre på en fladskærm.
Avatar billede miza Nybegynder
27. maj 2004 - 16:53 #13
Jeg ville gerne give point til jer andre, men da det var noget jeg allerede vidste, får i det ikke, lede hjalp mig til at "åbne" øjnene og det resulterede i jeg købte Samsung Syncmaster 193P (sølv).
Jeg kan komme med en bedømmelse, hvis I er interesseret...
Avatar billede miza Nybegynder
27. maj 2004 - 16:53 #14
lukker
Avatar billede lede Nybegynder
27. maj 2004 - 20:22 #15
Meget gerne bedømme, skal høre om du er lige så begejstret som mig og de andre.
Avatar billede lede Nybegynder
27. maj 2004 - 20:23 #16
ups, og tak for point.
Avatar billede miza Nybegynder
13. juni 2004 - 20:27 #17
Der går nok lidt tid inden jeg kommer med en anmeldelse, da der har været leverings problemer, men skal nok komme med et indlæg når jeg engang får skærmen ;)
Avatar billede miza Nybegynder
16. juni 2004 - 13:44 #18
Jeg er både tilfreds og lidt skuffet over denne skærm, billedet står flot og farverne er gode... men men men reaktions tiden er simpelthen ikke hurtig nok, 20 ms er ikke nok til spil og animation, i film går det lidt bedre (ved ikke hvorfor).

Så samlet vurdering 7/10, for godt og skarpt billede med flotte farver, og et nice design ;), men er dog ikke nogen spille eller hurtig animations skærm.

Håber dette kan hjælpe folk, der sidder i samme situation som jeg sad i...
Avatar billede miza Nybegynder
01. september 2004 - 20:52 #19
Jeg byttede den gamle, og købte en Samsung 172 X i stedet for 12 ms, og 1280x1024 og stadig virker den større end en normal 17" CRT skærm, denne kan klart anbefales :D