Avatar billede tpf Nybegynder
24. maj 2004 - 10:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med forbindelsesindstillinger

Ca. 2 min efter jeg starter min maskine, er der et program der ændre indstillingerne for min internet forbindelse.
Under Funktioner > internetindstillinger > forbindelse > LAN indstillinger. Sætter pågældende program et flueben i "brug en proxyserver" og skriver Localhost og port 2323

Jeg er nød til at fjerne dette flueben for at kunne gå på nettet.

Bruger XP prof fuld opdateret....
Bruger et virus prog. der hedder AVG.
Bruger Advanced system optimizer

mvh

Thomas
Avatar billede peet-49 Novice
24. maj 2004 - 10:58 #1
Du skal desuden have et program til, at fjerne spyware med-Ad-aware eller lignende, du har spyware på din maskine.
Avatar billede espersen Novice
24. maj 2004 - 11:11 #2
læs her , http://eksperten.dk/artikler/127 - smid log herind (en haj kommer forbi og hjælper dig)
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2004 - 16:18 #3
Det lyder godt nok som snavs, lad os se den log.
Avatar billede espersen Novice
24. maj 2004 - 16:19 #4
;o)  så er der en haj i farvandet
Avatar billede tpf Nybegynder
24. maj 2004 - 20:12 #5
Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 20:13:18, on 24-05-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\crypserv.exe
C:\Programmer\GFI\LANguard Network Security Scanner 3\sscansvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\PLServ.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\InetPub\wwwroot\VistaWebstation\Scripts\TACrdSvr.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Real\RealJukebox\tsystray.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\Programmer\Real\RealPlayer\realplay.exe
C:\Programmer\Creative\SBLive\Creative Diagnostics 2.0\DIAGENT.EXE
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
c:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
C:\Programmer\Digital Image\Monitor.exe
C:\Programmer\Mouse\Mouse Control\Panel.exe
C:\Programmer\MailWasher\MailWasher.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\WINDOWS\System32\WISPTIS.EXE
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\TF\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: (no name) - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Guard-IE - {D2F719F3-106A-402B-9996-3A5B12ACA564} - C:\Programmer\Failsafe\GuardIE\PnIE.dll
O2 - BHO: (no name) - {EBCDDA60-2A68-11D3-8A43-0060083CFB9C} - C:\WINDOWS\System32\nzdd0.dll
O3 - Toolbar: Guard-IE - {37C8204D-97C3-4127-BB28-1BFF3FA2F7DA} - C:\Programmer\Failsafe\GuardIE\PnIE.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\Updreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [RealJukeboxSystray] "C:\Programmer\Real\RealJukebox\tsystray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\realplay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [DIAGENT] C:\Programmer\Creative\SBLive\Creative Diagnostics 2.0\DIAGENT.EXE startup
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Programmer\Creative\SBLive\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] c:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Systweak Ad and Popup Blocker] "C:\Programmer\Advanced System Optimizer\adblock.exe"
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office OneNote 2003 Quick Launch.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Monitor.lnk = ?
O4 - Global Startup: Mouse Control.lnk = C:\Programmer\Mouse\Mouse Control\Panel.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: @C:\Programmer\Failsafe\GuardIE\PnIE.dll,-100 (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Programmer\Failsafe\GuardIE\PnIE.dll,-100 (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: Nordea Online investering - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.nsf/files/client/$FILE/oiclient.cab
O16 - DPF: Nordea Online investering 4.1 - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.nsf/files/client/$FILE/oiclient.cab
O16 - DPF: {5B27C20D-FFB6-4054-BA78-DE4A059BC75A} (Microsoft Office Template Downloader) - http://office.microsoft.com/danmark/templateGallery/msotd.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{2C81202C-7075-4A1A-A02B-F390C2DC03F1}: NameServer = 194.239.134.83,193.162.153.164
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2004 - 22:58 #6
Hmm, der er et par stykker jeg er usikker på.
Flyt filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og tjek filerne listet nederst.

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: (no name) - {EBCDDA60-2A68-11D3-8A43-0060083CFB9C} - C:\WINDOWS\System32\nzdd0.dll

---------------------------------------
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start>Søg.
Klik på "Alle filer og Mapper", klik på "Flere avancerede Indstillinger", sæt flueben i de tre øverste.
---------------------------------------
Slettes i fejlsikret, men ikke hvis du selv siger god for dem.
C:\WINDOWS\System32\PLServ.exe
C:\InetPub\wwwroot\VistaWebstation\Scripts\TACrdSvr.exe
---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Genstart og kom med en ny logfil, og fortæl om det hjalp.
Avatar billede tpf Nybegynder
08. juni 2004 - 00:59 #7
Hej Formsej, det var i forbindelse med de to linier du henviste til'
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
hvor problemet opstår.

Jeg har slette disse to linier med hijackthis, hvilket hjalp meget.
Jeg har nu installeret ad-aware og opdateret denne. Den fandt mange sjove ting som jeg slettede. Det gav forøvrigt noget mere hastighed på min maskine i forbindelse med internettet.

Tak for hjælpen.... opret venligst et svar...

mvh

Thomas
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juni 2004 - 19:54 #8
Så gerne, godt det hjalp.
Avatar billede tpf Nybegynder
10. juni 2004 - 00:46 #9
Ja det var godt... tak
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juni 2004 - 19:57 #10
Velbekomme, tak for pooint. :o)