Avatar billede kasiwakki Nybegynder
15. februar 2001 - 12:42 Der er 49 kommentarer og
1 løsning

Max 100 point???

Nu har jeg brugt Eksperten igennem 2 mdr. og ser mange der vil \"være gode\" -> snyder. Mit forslag til hvordan det kan undgås er 100 points MAX for et svar??.
Hvis jeg havde et megaproblem som jeg forventede at der var 2 eller flere der deltog, ville jeg sætte feks 300 point på spm. og hvis \"X\" løste mit problem i første forsøg fik han 100 point hvorefter de 200 points gik tilbage....? evt sætte max 100 point på spm. og derefter hæve pointsummen hvis der kom flere gode svar??
Jeg tror nok at det vil gøre at \"Id..t\" ikke opretter flere brugere, da han nu skal lave 3 spm. før han får sine points?? Faktisk er jeg ligeglad med om \"Id..t\" har 20 eller 2000 point men for dem der virkelig hjælper herinde ka jeg godt se det usportslige..
Avatar billede tpiil Nybegynder
15. februar 2001 - 12:46 #1
jeg gider da f.eks. ikke at lave noget for 100 point af fulde systemmer, så det er en onsvag ide efter min mening :)
Avatar billede spectual Nybegynder
15. februar 2001 - 12:49 #2
ja, hvad så med dem, der giver for mange point for et let spørgsmål?

Man kan blive ved hvorfor pointene aldrig bliver til penge.
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
15. februar 2001 - 12:50 #3
ville du gøre det for 300 points?? jeg ville se $$ hvis det var fulde systemer...
Avatar billede spectual Nybegynder
15. februar 2001 - 12:52 #4
Det er fåtallet der ville lave færdige løsning for points. Men der er mange, der tror de får alt for points her på eksperten.
Avatar billede tpiil Nybegynder
15. februar 2001 - 12:53 #5
jeg laver også kun fulde systemmer for $$ men jeg bruger faktisk eksperten for en lille reference, og hvis man har mange point så ser det jo godt ud!
Avatar billede drean Nybegynder
15. februar 2001 - 12:59 #6
Eller lave så man ikke kan give mange point før man har optjent at bestem antal, eller har været i f.eks 2 mdr, bare et forslag
Avatar billede tpiil Nybegynder
15. februar 2001 - 13:03 #7
det var et bedre foreslag!
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
15. februar 2001 - 13:04 #8
drean> ja max 30%
men som sagt så er jeg ligeglad med hvormange point \"x\" har, det er mere etikken
Avatar billede fcs Novice
15. februar 2001 - 13:04 #9
Man kunne måske lave en regel om at man maks kunne bruge 30% af sine point itl et spørgsmål! Dvs. at en nyoprettet bruger kun kan oprette et spm. til 90 point, mens en \"seriøs\" bruger der har optjent 1000 point kan lave et spm. til 300! Var det en ide?
Avatar billede spectual Nybegynder
15. februar 2001 - 13:05 #10
eller at en klient IP ikke kan give samme klient IP points
Avatar billede tpiil Nybegynder
15. februar 2001 - 13:07 #11
spectuel >> den id står jeg inde for!!!!
Avatar billede tpiil Nybegynder
15. februar 2001 - 13:07 #12
id=ide
Avatar billede fcs Novice
15. februar 2001 - 13:09 #13
Det med IP har været diskuteret før. Det er jo ikke alle der kører med fast IP, så det bliver svært at lave!
Avatar billede spectual Nybegynder
15. februar 2001 - 13:09 #14
Problemet er bare (kunne jeg forestille mig) at sidder man nu f.eks. på en skole. Den har i mange tilfælde kun én internet forbindelse og derved kun een IP. Dvs. en elev ville ikke kunne give en anden elev points.

Det er måske ikke så hensigtsmæssigt.
Avatar billede spectual Nybegynder
15. februar 2001 - 13:10 #15
Er der ASDL\'er, der kører med dynamisk ip?
Avatar billede drean Nybegynder
15. februar 2001 - 13:11 #16
NetExpress fra TDK :(
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
15. februar 2001 - 13:12 #17
spectual> det var måske det der skulle undgås ;0)

\"Problemet er bare (kunne jeg forestille mig) at sidder man nu f.eks. på en skole. Den har i mange tilfælde kun én internet forbindelse og derved kun een IP. Dvs. en elev ville ikke kunne give en anden elev points.\"
Avatar billede spectual Nybegynder
15. februar 2001 - 13:12 #18
Nåh... jammen så beder vi da bare teledanmark om at droppe abonnement-typen :)
Avatar billede tpiil Nybegynder
15. februar 2001 - 13:12 #19
det med man kun kan bruge 30% er dårligt for hvis nu man har 30 point tilbage om har et spørgsmål til 30 point så kan man kun bruge 10 point, det er da dårligt!
Avatar billede spectual Nybegynder
15. februar 2001 - 13:13 #20
ja, jo. Men man kunne vel også forestille seriøse elever? eller hva\'? :)
Avatar billede spectual Nybegynder
15. februar 2001 - 13:14 #21
tpiil: 30 % reglen droppes når man ikke kan give 30 pts
Avatar billede fcs Novice
15. februar 2001 - 13:15 #22
tpiil>> Det er da rigtigt, men det vil tage ret lag tid og kræve mange spørgsmål at komme ned på kun at have 30 point.
Avatar billede drean Nybegynder
15. februar 2001 - 13:15 #23
Jeg syntes det med 30% er rimeligt, hvis der bliver lavet noget så man godt kan bruge 30 point hvis det er det man har tilbage...
Avatar billede zhatten Nybegynder
15. februar 2001 - 13:25 #24
30 % Det ved jeg ikke helt jeg opretter MANGE spm. på eksperten hæhæ flere end jeg egnetlig har tjent men jeg overlever fordi jeg får de 5 points om dagen + banner points.

Hvis jeg kun maåtte bruge 30 % af mine points kunne jeg kun oprette et spm. til 33 points :o( Det synes jeg er uretfærdigt bare fordi nogle folk snyder.

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
15. februar 2001 - 13:29 #25
OG snyderne De skal nok finde en ud vej :o) Det er helt 100 hvis de virkelig vil snyde skal de også nok komme til det.

Hvis de bare kan tage 30 % bliver det kun til 100 points de overfører, men kan det så ikke også være med til at det ligner mindere fusk ? end hvis de satte alle 300 points af.

Vi skal også passe på vi ikke hjælper dem.

- Zhatten
Avatar billede drean Nybegynder
15. februar 2001 - 13:31 #26
Zhatten tror ikke det vil hjælpe dem hvis de starter med 300 kan de give 100 point først, så kan de give 60 point og så kan de give 30 point..
Så det ville forhindre en del snyd tror jeg
Avatar billede drean Nybegynder
15. februar 2001 - 13:35 #27
Men jeg kan godt se det ville være en ulempe for dig :)
Men så måtte man jo lave en eller anden tidsbrænsning på det, enten at det bliver ophævet når man har besvaret 50 spm. eller lign.
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
15. februar 2001 - 13:37 #28
jeg har set dem der snyder, de opretter en ny profil og samme dag fyrer de 300 points af på et mindre problem...dette ville undgås hvis...
Avatar billede zhatten Nybegynder
15. februar 2001 - 13:38 #29
Så vil snyderen da bare oprette 3 brugere :o) Så har de 300 points :o)

Du vil aldrig kunne forhindre folk i at snyde. Lige som du heller ikke kan forhindre folk i at begå bankrøveri.

Du kan sætte alt muligt op så de er nemmere at fange og det samme kan du med eksperten at du kan sporre deres ip og alle os andre brugere holder øje :o)

- Zhatten

Avatar billede tpiil Nybegynder
15. februar 2001 - 13:39 #30
hvad hvis man skal ha været oprettet i 1 måned f.eks. også derefter kan man bruge mere end 100 point
Avatar billede tpiil Nybegynder
15. februar 2001 - 13:39 #31
jep
Avatar billede spectual Nybegynder
15. februar 2001 - 13:40 #32
Som du sagde drean - man laver bare så man først kan give over 30 points efter 2 måneder. 10 spørgsmål for overføre 300 points - det vækker opsigt og er besværligt.

Efter 2 måneder træder 30 % reglen i kraft, og den ophæves hvis man kommer under 100 points.
Avatar billede drean Nybegynder
15. februar 2001 - 13:40 #33
tpiil> Så vil snydere bare oprette en konto hver dag, så efter en måned har flere brugere hvor de kan smide 300 point i, det holder ikke, de skal være aktive, evnt ved at kigge på hvor mange spm de har deltaget i eller besvaret.
Avatar billede zhatten Nybegynder
15. februar 2001 - 13:41 #34
drean : det der med grænsen kan du heller ikker egne med
:o( nogen folk her inde lever på deres 300 points + de 5 de får om dagen. Hvis du så skulle have besvaret 50 spm. kunne de folk aldrig give mere end 20 points for et spm.

Jeg tror bare vi skal lade det blive som det er. Jeg har endnu ikke hørt om en snyder som har levet her i særlig lang tid. De bliver allesammen snuppet efter højst 1 uge.

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
15. februar 2001 - 13:42 #35
Det med en måned...? NEJ så vil snyderne hvis de gerne vil snyde oprette en bruger og lade den stå i en måned så er grænsen væk og de kan så frit bruge deres points.

- Zhatten
Avatar billede drean Nybegynder
15. februar 2001 - 13:43 #36
Ja...men det er sgu da alligevel irreterende at bruge sin tid på at hjælpe en snyder (som sikkert ikke har noget problem)
Det er ikke det jeg sidder her for
Avatar billede zhatten Nybegynder
15. februar 2001 - 13:44 #37
Drean : Det vil blive alt for forvirrende.
Jeg synes det skal blive som det er :o)

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
15. februar 2001 - 13:45 #38
Ja jeg har altid det at jeg tjekker brugeren først hvor lang tid har personen været der osv. :o) På den måde er du næsten sikker på ikek at hjælpe en snyder.

- Zhatten
Avatar billede drean Nybegynder
15. februar 2001 - 13:47 #39
Hvad så med:
30% regel fra starten, for at denne ophæves, skal brugeres have logget ind X antal gange og været aktiv i X antal spm.
Derefter fjernes regelen så, sikkert lidt irreterende for nye brugere, men vil forhindre meget snyderi
Avatar billede drean Nybegynder
15. februar 2001 - 13:48 #40
Ja, tager også ofte en kigger for at se hvor lang tid brugeren har været her, men der kommer jo ret ofte nye seriøse brugere hertil.
Avatar billede zhatten Nybegynder
15. februar 2001 - 13:49 #41
Ved ikke. hvis det med grænsen skulle blive aktuelt kunne jeg være lige glad da jeg jo har været her et stykke tid, men det er mere med hensyn til de nye.

- Zhatten
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
15. februar 2001 - 13:53 #42
Zhatten> havde ellers tænkt mig du skulle have pointet til din slukne beholdning :) men efter \"Jeg synes det skal blive som det er\" sååå.
nu kan vi jo ikke bestemme noget her men de 2 ideer syntes jeg stadig er bedre end ingenting. mon ikke andreas_A læser dette og evt tar noget med sig :) lukker spm. iaften.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. februar 2001 - 16:33 #43
Jeg synes det der med MAX antal point man kan afsætte er helt ok - MEN! Ideen skal gennemtænkes først.

Lad os se .. sådan en som mig, hvis der var en grænse på 33% af sine point ville jeg kunne oprette 3 spm.\'s til 11282,7 point/stk. .. det ville være lidt ondsvagt at have en grænse på så..

Det forum jeg er i gang med at lave bliver lavet på den måde at en ny bruger KUN kan oprette spørgsmål til MAX 60 point. Det kan bestemmes hvor lang tid \"ny bruger\" er. f.eks. har jeg sat den til 7 dage. Det var bare lige mine 2 cents ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. februar 2001 - 16:37 #44
Og som tpiil siger i hans første kommentar, så gad jeg sku heller ikke sidde og lave hele systemer for 100p .. og det er HELT 100% at der er nogle nye brugere der står og skal bruge hele systemer..
Avatar billede fcs Novice
15. februar 2001 - 16:37 #45
tdaugaard>> Når man først har så mange point er der jo ikke nogen ide i at snyde. Derfor er mit foslag med de 30% jo ikke just møntet på \"sådan nogen som dig\" ;-)
Avatar billede fcs Novice
15. februar 2001 - 16:38 #46
tdaugaard>> Vil du gerne lave hele systemer for 300 point?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. februar 2001 - 16:42 #47
fcs:> definer \"systemer\" .. så skal jeg svare dig. Alt er relativt .. hvis der f.eks. er en der skal have lavet en gæstebog og ikke gider bruge nogle af dem der ligger på rundt om kring, så er 300 point da måske okay, hvis kravene er derefter, men hvis jeg skal sidde og bruge f.eks. en 2-3 dage (aktivt) på det så koster det da en del mere (eller $$ hvis folk har råd)
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
15. februar 2001 - 16:43 #48
tdaugaard>> nægter at tro du vil smide 11000 point ud på et spm.
Jeg lagde dette spm. op da der efterhånden er en hysterisk \"han snyder\" stemning herinde... og mon ikke admin er ved at brække sig over dette??
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
15. februar 2001 - 18:10 #49
Efter at have set næsten alle spm. i denne kategori igennem, kan jeg se at jeg ikke er den første :) ej heller ikke den sidste, der stiller disse foreslag. nu har i hørt min røst....og lukker nu spm.
Avatar billede elisabeth Nybegynder
15. februar 2001 - 23:33 #50
>>Alle<<
har jeg misforstået noget eller er der ikke kun tale om point og ikke penge eller andre goder?
Og drean er det ikke logisk at en forholdsvis ny bruger eventuelt har mere brug for hjælp end en \"gammel rotte\". IMO er det mest fair system at de mindre gode får hjælp af de dygtige og når så de mindre gode har fået hjælp længe er de forhåbentlig blevet dygtige og kan hjælpe mere og mere. Alt kandet er lidt hvem kan pisse længst konkurrence eller hva?;-) Jeg er selvfølgelig også kun en total amatør også en kwind, så hvad ved jeg.8:-)