Avatar billede b.h Nybegynder
23. maj 2004 - 21:07 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

harddisk meget varm

Min pc er lige gået sort når jeg starter den bibber den konstant og den bliver bare ved med at bibbe og vil ikke boote.
Da det lige skete var harddisken meget varm jeg vil tro omkring 50-60 grader er det for varmt ? jeg kunne røre ved den men det var varmt.

hvad kan være årsag til at min pc pluslig går død på denne måde de mest almenlige grunde ... er jeg nød til at købe nyt ?
Avatar billede chrisser_vest Nybegynder
23. maj 2004 - 21:12 #1
det kan være næsten alt, men jeg tror ik det er din hdd, de bliver normalt ret varme, gerne 50-60 grader. find din manual til dit motherboard og se om der står noget om det kan fejlmelde via bip i forskellige mønstre.
Avatar billede b.h Nybegynder
23. maj 2004 - 21:14 #2
Jeg har ikke min manual mere den blev væk under en flytning i sommers...! Men hvis det ikker er hdd hvad kan det så være ?
Avatar billede b.h Nybegynder
23. maj 2004 - 21:20 #3
Mit motherboard heder CT-7AJA2/AJA2E en nexus fra chaintech hvis det er nogen hjælp.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
23. maj 2004 - 21:21 #4
Det kunne sagtens være din CPU som blev for varm. Giv den noget tid, og start så op...kig i BIOS og se hvad temperatur-grænserne er (forudsat at de er der). Check at diverse kølere kører.
Avatar billede b.h Nybegynder
23. maj 2004 - 21:25 #5
Oki hvor langt tid skal jeg lade den være lukket før jeg starter den ? det er sirka 20 min siden det skete.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
23. maj 2004 - 21:36 #6
Tjaa...giv den 15-20 minutter til at køle af...eventuelt åbn kabinettet og lad den "dampe af".
Avatar billede b.h Nybegynder
23. maj 2004 - 21:41 #7
Ok hvor i bios jeg temperatur-grænserne jeg hved hvor jeg finer cou temperaturen når den køre men grænserne er det det samme sted ? hvor højt må temperaturen være på en cpu før den tager skade ? Igår var temperaturen oppe po 65 grader er det formeget ?
Avatar billede b.h Nybegynder
23. maj 2004 - 21:54 #8
Oki alt køre men der er ikke nogle temperatur-grænserne i bios men tempen på cpu'n er oppe på 56 grader med det samme ret højt så der er nok en fejl med kølingen...
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
23. maj 2004 - 21:58 #9
Ikke nødvendigvis. Som chrisser_vest siger - find motherboard manualen, og se om de bip faktisk kan betyde noget. Det kan være noget som sidder løst i din computer også. 50-60 grader er ikke meget, det kan ikke få det til at gå ned, medmindre din hardware er "syg".
Avatar billede zenze Nybegynder
23. maj 2004 - 22:30 #10
Er det Chaintech, så er der manualer her:
http://www.chaintech.dk/tw/eng/Download/dl_SubCate.asp?DCSNo=9
... men der er ikke noget MB med navnet CT-7AJA2/AJA2E.
Avatar billede tubber Juniormester
24. maj 2004 - 09:00 #11
Kontiunerlige Bip der er ensartede tyder på en Ram fejl, prøv evt at flytte din ramblok til ram bank 2.....

Min PC bipper pt. når jeg rebooter, og det skete efter jeg skiftede ram, og de nye jeg har sat i sidder i bank 1 den gamle sad i bank 2, så skal ha byttet dem, det hjalp sidste gang, der var det også rambank 1 det var galt med så måske det er den der er røget på dit kort også ?
Avatar billede b.h Nybegynder
24. maj 2004 - 11:51 #12
Har lige haft en tekniker på besøg det er cpu'n der er brænt af :(