Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 19:54 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver man dette?

Hejsa.

Jeg prøver at finde ud af hvordan man laver denne form for understregning af links.

...jeg tror faktisk at det er lavet via billeder...

(Hver gang jeg prøver at gemme websiden, kommer der fejl frem. Er det kun hos mig?)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 19:55 #1
UPS! Jeg glemte vist lige URLén
http://adaptivepath.com/
Avatar billede phliplip Nybegynder
23. maj 2004 - 19:59 #2
A:visited { text-decoration: none; border-bottom: 1px dotted #00FF00; }
A:link { text-decoration: none; border-bottom: 1px dotted #00FF00; }
A:active { text-decoration: none; border-bottom: 1px dotted #00FF00; }
A:hover { text-decoration: none; border-bottom: 1px dotted #0000FF; }
Avatar billede tomat-ketchup Nybegynder
23. maj 2004 - 19:59 #3
Her er hvad de har gjordt:
a:link, a:visited {
  color:#03c;
  text-decoration:none;
  border-bottom:1px dotted #69f;
  }
Avatar billede phliplip Nybegynder
23. maj 2004 - 19:59 #4
Mener det er sådan.. glemte lige at teste det ;)
Avatar billede phliplip Nybegynder
23. maj 2004 - 20:00 #5
Svar
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 20:08 #6
Ja, I har jo begge to ret: Det er "border-bottom:1px dotted" som gjorde effekten.

Og jeg kan se, at der kun er 5 sec. imellem jeres svar, så de er vist urimeligt at kun skulle tildele 1 af jer points, bare pga. 5 sec. Så det må være mest fair at I begge to får points.

tomat-ketchup:
Kan du ikke også lægge et svar, så jeg kan få afsluttet spørgsmålet?
Avatar billede tomat-ketchup Nybegynder
23. maj 2004 - 20:09 #7
Tak skal du have :)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 20:11 #8
Tak til jer begge to.  :-)
Avatar billede phliplip Nybegynder
23. maj 2004 - 20:13 #9
Pænt tak ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. maj 2004 - 20:15 #10
hmm... det er misvisende at bruge links, der ser sådan ud..

Det er normalt sådan det ser ud, når man bruger <abbr>-tag'et: http://www.w3schools.com/tags/tag_abbr.asp

Eksempel (fra linket):

<abbr title="United Nations">UN</abbr>

Der står "UN", og når man holder musen over UN, står der "United Nations" i statusbaren og som tooltip.

- Hvis man er vant til det, vil man kigge efter dette.. men det er helt op til jer :-)