Avatar billede clevzter Nybegynder
23. maj 2004 - 14:12 Der er 8 kommentarer

fjern cursor

Hej.

Kan man på nogen måde fjerne cursoren fra en html-side?
Eller kan man alternativt sætte dens position til noget uden for skærmen? Og hvordan gør man evt. det?
Avatar billede grunken Nybegynder
23. maj 2004 - 14:18 #1
Hvis jeg kendte en funktion der ville kunne udføre noget sådant, ville jeg da bestemt ikke give dig den....da det ville fjerne alt logisk brug af internettet som det ser ud i dag :o)

Hvorfor fjerne brugerens bedste arbejdsredskab?
Avatar billede clevzter Nybegynder
23. maj 2004 - 14:23 #2
Ja, det er jo helt rigtigt.

Men til er til brug på et ret så ikke interaktivt skærmshow, som skal stå og køre. Da det er rediger-bart fra administrator side kører det som en hjemmeside.

Jeg vil bare gerne fjerne cursoren som er placeret lige midt i det hele. Kan du hjælpe mig med det?
Avatar billede grunken Nybegynder
23. maj 2004 - 14:32 #3
hmm...

det eneste jeg umiddelbart ville kunne finde på var at du lavede en gennemsigtig gif som din mousecurser, og brugte den "only IE" metode til at skifte curser

ved at smide noget sådant ind i dit stylesheet

body
{
cursor: url('STI_TIL_GENNEMSIGTIG_GIF');
}

Men ellers er jeg tom for idéer :o)
Avatar billede clevzter Nybegynder
23. maj 2004 - 14:35 #4
Ja. Det har jeg også været inde over.
Glemte vist at skrive at det hele skal kunne køre i Mozilla på Linux...
Avatar billede clevzter Nybegynder
23. maj 2004 - 14:37 #5
Jeg synes bare før jeg er stødt på "drille-scripts" som fik musemakøren til at flytte sig ved forskellige mouseovers.

Det må man da kunne bruge, så cursoren blot blir sat til 0,0 eller ligende ved load.
Avatar billede grunken Nybegynder
23. maj 2004 - 14:44 #6
Det er så en af de ting jeg ikke er stødt på :o)

ej heller har idéer om hvordan det skulle gøres, det ville jo være fatalt hvis hjemmesider kunne tage kontrollen over ens pointer :o)

ret sikker på at det med rette er et bevidst valg at man ikke kan det :o)

Men det kan jo være der kommer en der ved det :o)
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2004 - 21:04 #7
<ole>

Det må være i Flash, du har set den effekt. Der kan du gøre det - men heldigvis ikke i HTML/JavaScript/CSS  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede clevzter Nybegynder
12. juli 2004 - 14:33 #8
Er enig med jer i, at det ikke ville være smart hvis man kunne lade en hjemmeside tage magten over cursoren, men da det her jo ikke er en hjemmeside, men et skærmshow som tilfældigvis bruger HTML ville det bare være behændigt.

Læg et svar hvis I vil have point. Begge to.
En afkræftelse af noget er jo også et svar som fortjener point.