Avatar billede foght Nybegynder
23. maj 2004 - 11:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

news udtræk fra PHPBB

Hej, jeg skal hente nogen topics ud fra et PHPBB forum og har lidt problemer med det. Min SQL sætning ser foreløbig således ud:

$foresp = mysql_query("SELECT * " .
"FROM phpbb_topics, phpbb_posts, phpbb_posts_text, phpbb_users " .
"WHERE phpbb_topics.forum_id = 15 AND phpbb_topics.topic_id = phpbb_posts.topic_id " .
"AND phpbb_posts.post_id = phpbb_posts_text.post_id AND phpbb_topics.topic_poster = phpbb_users.user_id " .
"ORDER BY phpbb_topics.topic_time DESC");

Det virker sådan set også fint nok, så længe folk ikke besvarer topics :) Det skulle helst være sådan at det kun var den første post i topicet der kom med.

Jeg har set der er et mod til PHPBB der kan gøre det for mig, men det kan jeg desværre ikke bruge i netop denne situation. Håber der er nogen friske øjne der lige kan se hvor min fejl ligger

Foght
Avatar billede dennismp Nybegynder
23. maj 2004 - 11:46 #1
Jeg har ikke prøvet det du forsøger - men hvis du har et mod der virker som du ønsker, kan du ikke bare så stjæle sql'en derfra?
Avatar billede foght Nybegynder
23. maj 2004 - 11:52 #2
joo, men det mod bliver brugt til at lave portaler og er derfor meget omfattende, kan ikke lige se mig ud af det må jeg indrømme, har skam prøvet.
Avatar billede dennismp Nybegynder
23. maj 2004 - 12:03 #3
Hvilke data skal du bruge i dit udtræk?
Avatar billede foght Nybegynder
23. maj 2004 - 12:09 #4
jeg skal bruge topic_title, hvad der står i den første post, username, og topic_time.
Avatar billede foght Nybegynder
23. maj 2004 - 12:10 #5
tekst feltet hedder så vidt jeg kan huske post_text
Avatar billede dennismp Nybegynder
23. maj 2004 - 12:21 #6
Virker dette?

SELECT t.topic_title, t.topic_time, u.username, txt.post_subject, txt.post_text
FROM phpbb_topics t, phpbb_users u, phpbb_posts_text txt
WHERE t.topic_poster = u.user_id
AND t.forum_id = 2
AND txt.post_id = t.topic_first_post_id
ORDER BY t.topic_time DESC
Avatar billede foght Nybegynder
23. maj 2004 - 12:24 #7
hehe det er jo perfekt - tusind tak.

giv et svar :)
Avatar billede dennismp Nybegynder
23. maj 2004 - 12:28 #8
Og så blev det tilmeld en smule mere simpelt :)
Avatar billede foght Nybegynder
23. maj 2004 - 12:36 #9
ja, jeg havde nok stiret mig selv lidt for blind på det andet der, hehe godt at få nogen friske øjne til at se på det
Avatar billede kappel Nybegynder
23. maj 2004 - 14:43 #10
Hvad er det helt præcis du henter?
Har du et link, så man kan se det?
Avatar billede foght Nybegynder
25. maj 2004 - 16:00 #11
mener du det mod der???

det ligger under mods på www.phpbb.com og hedder phpbb_fetch_all mener jeg

det andet er ikke lagt ud endnu.
Avatar billede foght Nybegynder
25. maj 2004 - 16:01 #12
Avatar billede kappel Nybegynder
25. maj 2004 - 17:32 #13
er det en afstemning (oprettet i forumet) du gerne vil vise på din hjemmesiden?
Avatar billede foght Nybegynder
25. maj 2004 - 22:24 #14
nej det var bare indholdet af et topic på et phpbb board. Det som Dennismp har lavet - det virker fint, ellers tak for interessen for at hjælpe :)
Avatar billede kappel Nybegynder
25. maj 2004 - 23:06 #15
Okay