Avatar billede clevzter Nybegynder
22. maj 2004 - 23:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

autostart mozilla

Hej.

Hvordan får jeg RedHat til automatisk at starte en hjememside op i Mozilla når maskinen starter op?
Avatar billede clevzter Nybegynder
23. maj 2004 - 13:10 #1
er der slet ik nogen der ved det?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 21:42 #2
Hvilken desktop bruger du? Gnome? KDE? eller en tredje?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 21:49 #3
Men følgende burde kunne hjælpe dig lidt på vej:

1: Sæt Mozillas startside til den side, du gerne vil have vist.
2: Hvis du bruger KDE, starter du Konqueror. I Kør-menuen er der et punkt, der hedder Autostart. Det åbner din autostart-folder. Træk en genvej til Mozilla ind i den mappe.

Hvis du bruger Gnome, så er der noget lignende i Gnomes normale filhåndtering.
Avatar billede sfinx Nybegynder
08. juni 2004 - 11:29 #4
du kan også angive det i '.xsession' der bruges hvis du har grafisk login eller '.xinitrc' som bruges ved konsol login.
du skal bare skrive fx ´mozilla &' og så have angivet startsiden til den du vil have husk at din wm altid skal stå nederst fx ´startkde' og du skal have et '&' tegn efter alle kommandoer i din .xsession(?) borset fra startkde(?)
Avatar billede clevzter Nybegynder
12. juli 2004 - 14:31 #5
Kan ikke lige teste det nu.
Men går ud fra det virker.

Læg et svar (begge to).
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2004 - 14:50 #6
Her kommer mit.