Avatar billede kimsom Nybegynder
15. februar 2001 - 10:35 Der er 2 kommentarer

Display driver til IBM StinkPad T20

Jeg forsøger ihærdigt at installere Linux på en IBM ThinkPad T20 (model T2044DK). Jeg har nu forsøgt Mandrake 7.2, RH 7.0 & Storm.
De kikser alle på videokort/display som er af typen :
S3 Savage IX8 m. 8MB SGRAM
14.1\"  1024x768x16M TFT active matrix eller 1600x1200x65k ekstern

Kan man vælge noget der er kompatibelt - det skal lige siges at efter
at have prøvet 50 kombinationer i Mandrake installationen så gider man ikke mere. Jeg har nu installeret RH7 i tekstmode hvilket også
er OK men det ville da være sjovt at se noget af det medfølgende X software.
Avatar billede seider Nybegynder
15. februar 2001 - 11:49 #1
jeg vil tro du kan finde lidt interesandt information på

http://linux.ibm.com

men ellers skal du i text mode skrive Xconfigurator, Xconfig <tab>, Xsetup, setup -> Xconfig

her finder du så en eller anden kompatible driver
Avatar billede kimsom Nybegynder
22. februar 2001 - 08:31 #2
seider > som sagt har jeg under installation forsøgt 50+ kombinationer uden
            at ramme noget der ligner. Der er jo desværre ikke noget der hedder
            standard VGA. Jeg har endda prøvet at opgradere Xfree fra 3.3.6 ??
            til seneste 4.etellerandet uden held.
            Den URL du har skrevet funker ikke for mig...