Avatar billede vaegtergade Nybegynder
21. maj 2004 - 17:50 Der er 13 kommentarer

Startside problemer

jeg har en skiftende startside der hele tiden selv lægger sig ind, har prøvet alt det jeg kunne , er der nogen der kan hjælpe,siden hedder http://jksearch.biz/redir.php,jeg kører xp, har downloadet CWSredder, det hjælper intet,
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. maj 2004 - 17:54 #1
Følg vejledningen for Spybot og HijackThis her: http://www.arlet.dk/spybothjt.htm

Smid loggen herind, i dette spm, så vil vi kigge på den. Husk at indsætte *alle* linier fra loggen herinde.

(dette indlæg betyder ikke at jeg tager loggen)

En mere udførlig forklaring finde her: http://www.eksperten.dk/artikler/127
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2004 - 00:42 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2004 - 00:43 #3
Avatar billede vaegtergade Nybegynder
22. maj 2004 - 00:48 #4
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\Pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\apvxdwin.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\WebProxy.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2004 - 00:55 #5
Hvad sker der for dig? :)
Der mangler stadis halvdelen - når du åbner logfilen, så tryk ctrl+A - højreklik og vælg kopier - sæt den så herind.

P.s. Den skal ligne denne:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\WatchGuard\Mobile User VPN\IreIKE.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\AddOn\Fujitsu\Application Panel\QuickTouch.exe
C:\Programmer\Fujitsu\BtnHnd\BtnHnd.exe
C:\AddOn\Fujitsu\Hotkey\IndicatorUty.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\PROGRA~1\Symantec\NORTON~1\GHOSTS~2.EXE
C:\Programmer\WatchGuard\Mobile User VPN\IPSecMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\Programmer\WatchGuard\Mobile User VPN\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
D:\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadFujitsuQuickTouch] C:\AddOn\Fujitsu\Application Panel\QuickTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadBtnHnd] C:\Programmer\Fujitsu\BtnHnd\BtnHnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndicatorUtility] C:\AddOn\Fujitsu\Hotkey\IndicatorUty.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE /min
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\WATCHG~1\MOBILE~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Explorer] C:\WINDOWS\System32\IEXPLORE.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O12 - Plugin for ¸æè: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38115.6176388889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
Avatar billede vaegtergade Nybegynder
22. maj 2004 - 01:15 #6
der er altså kun det her  Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\Pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\apvxdwin.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\WebProxy.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2004 - 01:20 #7
Den er ren - kan jeg lokke dig til at maile mig den logfil?
johnstigers@stofanet.dk
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. maj 2004 - 01:25 #8
Er det din egen log du har kopieret herind John ? - der er snavs i den ;o)
Den fra "vaegtergade" ser godt nok lidt kort ud ????
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2004 - 01:27 #9
victor-1>
denne er godkendt af team spyearefri: O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab

Hvis det altså er den du tænkte på?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. maj 2004 - 01:30 #10
Det var denne -

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2004 - 01:33 #11
;)

Det er ikke snavs - men unødvendigt - med mindre man bruger realplayer meget, og det gør konen :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. maj 2004 - 01:36 #12
Ok - jeg fjerne dem altid ;o)
Go'nat *S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2004 - 01:43 #13
sov godt - smutter også i seng nu :)