Avatar billede carsten28 Nybegynder
21. maj 2004 - 17:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forum (Køb og salg) hjemmeside i frontpage.

Hej,

Jeg har lavet følgende hjemmeside www.costergaard.dk som er for vores andelsbolig forening. Men jeg vil lave en side hvor beborer kan sætte ting til salg eller bare skrive kommentare.

Hvordan kan man gribe det an??

Jeg har lavet siden i frontpage. Kan det laves i frontpage eller skal man bruge andre programmer.

Siden er ikke færdig men I er velkommen hvis I har andre forslag.
Avatar billede Kengun Praktikant
21. maj 2004 - 18:03 #1
du skal nok bruge noget php eller asp haløj. FP er desverre ik så godt til sådant.
Avatar billede keysersoze Guru
21. maj 2004 - 18:25 #2
Du kan godt bruge FP til det - men det vil jeg umiddelbart fraråde. Som kengun skriver så kræver det noget andet, nemlig et serverside sprog som ASP eller PHP og sådan noget bliver for det meste koden i hånden (fx notepad)

www.html.dk, www.netcoders.dk og www.activeserverpages.dk kan du finde totorials og anden hjælp til at komme i gang samt færdige eksempler på alt muligt - så tag et kig der.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. maj 2004 - 21:05 #3
Du skal vælge om du vil køre ASP eller PHP. forum kræver en eller anden form for dynamik hvis det skal virke ordentligt. Det behøver ikke koste meget, f.eks. kan du få ASP hos www.cliche.dk for 20 kr om måneden for deres store pakke.

Herefter kan du downloade en færdig løsning således

Http://www.fullxml.com er en fuld færdig portal med megen funktionalitet, også et forum. Denne kan du sikkert bruge til meget andet en bare forum. ASP baseret
Http://forum.snitz.com er et fuldt færdigt forum der bruges meget. ASP baseret.

Http://www.phpbb.com derer et php baseret forum der også er meget brugt