Avatar billede memento_mori Nybegynder
20. maj 2004 - 11:58 Der er 7 kommentarer

Probelm med at skrive i accesdatabase

Ved ikke helt om dettte spørgsmål skal stå under dettte emne eller ISS... men mit problem er at jeg ikke kan få lov til at skrive i min databasse der ligger på min lokale-server... den siger den ikke kan skrive i den pga det ikke er en updateble query... har på fornemmelsen af at det msåke er fordi der er noget der er skrive beskyttet men kan ikke finde ud af at fjerne det...

HJÆLP
Avatar billede avlund Nybegynder
20. maj 2004 - 12:00 #1
Det kan ikke evt. være fordi du i forvejen har den åbnet af et andet program el.lign.?
Avatar billede memento_mori Nybegynder
20. maj 2004 - 12:18 #2
Det har jeg skam tjekket og er det ikke fejlet lyder sådan her...

Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Operation must use an updateable query.
savedata.asp, line 55
Avatar billede keysersoze Guru
20. maj 2004 - 12:20 #3
Avatar billede memento_mori Nybegynder
20. maj 2004 - 12:28 #4
til Keysersoze:

De rettigheder burde være i orden.. min bruger er i hvert falde indskrevet der på den måde som der står i den artikel du henviser til...
Avatar billede keysersoze Guru
20. maj 2004 - 12:39 #5
hvis det der står i artiklen er opfyldt og selve .mdb-filen heller ikke er skrivebeskyttet eller noget har jeg ikke lige flere idéer - har aldrig set at det ikke er blevet løst med det... så skal det være hvis .mdb-filen også skal have rettigheder (højreklik - egenskaber -> sikkerhed)
Avatar billede memento_mori Nybegynder
20. maj 2004 - 12:45 #6
TIl keysersoze:
Har fundet ud af det nu havde noget med rettigheder at gøre men det skulle ikke gøres på den måde det nævnes i artiklen.. men da du var så venlig at henlede min opmærksomhed på va det kunne have at med at gøre får du pointene...

mange tak..

Mvh Memento_Mori
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2004 - 13:03 #7
lukketid?