Avatar billede clevzter Nybegynder
20. maj 2004 - 02:09 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Acer travelmate - godt køb?

Hej.

Jeg har kigget lidt på den her sag:
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=LX.T4406.056

En Acer Travelmate 291LCI P
1,4m GHz / 15'' TFT / 40 GB / 512 MB DDR / Combo / XP Pro

Ville høre om der er nogen derude som har nogle gode eller dårlige erfaringer med Acer bærbare?

Og evt. hvad folk synes om købet.

Har bl.a. hørt gode ting om ATI grafikkort til bærbare.

Hvad siger I derude?

Der gives point til gode argumenter eller konkrete erfaringer.
Og et smil til resten af indlæggende :)
Avatar billede tubber Juniormester
20. maj 2004 - 02:17 #1
Jeg har en kammirat det har fået sig en ACER bærbar og den kører godt, mener også det er med ATI grafikkort, har selv brugt den til netspil (UT og D2) og det kører den upåklageligt, den er også ret god at arbejde på og så er det et + med den 15" skærm.....

Jeg har selv en ældre IBM TP600 den kører nu også upåklageligt, men det er træls med en lille skærm (12,5") når man programmere eller laver andet hvor der er ekstra værktøjslinier....

Men jeg ville nok overveje at give 200 mere og få den der er oppe i hjørnet (den har de på lager) der er DVD brænder i, den der er i den du linker til har kun DVD drev som er kombineret med CD brænder.....

Ellers syntes jeg det er et udemærket køb :)

/Tubber
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. maj 2004 - 02:19 #2
Fin maskine ;o)
ACER er efterhånden blevet et godt og godkendt mærke. Kender flere som har ACER og de er alle tilfredse. Med hensyn til grafikkortet, kan jeg kun tilslutte de meninger du allerede har hørt. Jeg sidder selv med en ASUS mellem fingrene og den har også et ATI-grafikkort, godt nok kun på 32 MB, men det kører bare.
Den vil du helt sikkert blive glad for ;o)
Avatar billede tubber Juniormester
20. maj 2004 - 02:20 #3
Men måske denne her var at overveje også en Acer

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44875
Avatar billede tubber Juniormester
20. maj 2004 - 02:22 #4
Produktbeskrivelse: Acer TravelMate 541LCi - P4-M 2.66 GHz - 15" TFT
Anbefalet brug: Mindre virksomhed, stor virksomhed
Dimensioner (B x D x H): 32.7 cm x 27.6 cm x 4.4 cm
Vægt: 3.6 kg
Lokalisering: Dansk / Danmark
Systemtype: Notebook
Indbyggede enheder: Stereeohøjttalere
Processor: Intel Pentium 4-M 2.66 GHz
Cachehukommelse: 512 KB - L2
RAM: 512 MB (installeret) / 2 GB (maks.) - DDR SDRAM - PC2700 - 333 MHz
Diskettedrev: 3.5" 1.44 MB floppy - integreret
Hard drive: 1 x 40 GB
Optisk lagring: Kombineret CD-RW / DVD-ROM - indstiksmodul
Visning: 15" TFT aktiv matriks - 24-bit (16,7 millioner farver)
Grafik controller: ATI MOBILITY RADEON 9200 - 64 MB
Lydudgang: Lydkort
Telekom: Fax/modem - 56 Kbps
Netværk: Netværksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b
Indgangsudstyr: Tastatur, touchpad, firevejs rulleknap
Batteri: Litiumion
Gennemsnitskøretid: 2.5 time(r)
Operativsystem: Microsoft Windows XP Professional
Producentgaranti: 1-års garanti
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. maj 2004 - 02:24 #5
Også en fin maskine, men en Mobile CPU må være at foretrække fremfor en alm. P4 som bliver varmere og bruger mere strøm.
Jeg ville vælge http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=LX.T4406.056
Avatar billede tubber Juniormester
20. maj 2004 - 02:29 #6
Den jeg linker til har også en mobile cpu.......men 1,3 GHz mere cpu kraft en den i spg.

Ellers er Vega kommet med en del barebare som skulle være ret ok, men har ikke selv erfaring med dem......

og så er det self. fujitsu-siemens men der betaler man vist for mere end bare kvaliteten, nemlig navnet også.....

Skulle jeg ud og købe en bærbar idag ville jeg nok selv vælge den jeg har linket til......
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
20. maj 2004 - 10:51 #7
Kommer jo naturligvis an på hvad du skal bruge den til, hvis det kun er til leg pg spil vil den viste maskine sikkert være udemærkedet, grundet det store grafikkort.
Men da jeg nu ikke skal bruge en bærebar til leg og spil, men mere til "kontorarbejde", se film og høre musik på, går jeg efter en computer med så lang en batteri levetid så muligt.
Jeg har selv haft kigget på acer's travelmate C300, der med to batterier kan komme op på 13 timer, den eneste ulempe ved denne computer er at skærmen ikke kan gå højere end 1024x768, men så er det også kun en 14" skærm, så det er vel optimalt nok :)
Link:
http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?dau22.oid=3942&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&ctx1=DK&crc=41190098

Eller ved nærmere eftersyn er der alligevel 5 timers batteri på den model du har tænkt du at købe, ellers samme maxopløsnin som C300
Avatar billede a.schou Nybegynder
07. juni 2004 - 15:20 #8
Jeg har en travelmate 803, som jeg købte i august sidste år. Nu har jeg så haft dne i en skole år, og haft den med i skole hver dag. Dette har taget hård på computeren, skærm er meget løs, touchpadden har trykket ind i skærmen, så den er blevet ødelagt, og når jeg spiller spil som, ut2004, splinter cell PT, colin mcrae rally 04, MS rallisport challange m.m. hænger den sig, eller laver grafikfejl.

Den har en centrino på 1,6, 512 ddr, 64 mb ati mobile 9000. Jeg syntes at det var en rigtig god pc da jeg fik den, men nu ærger det mig at jeg gav 18500,- for en computer der ikke holder et år. og acers support er ikke verdens bedste! jeg havde dne til rep. pga. grafikproblemet og det tog 1,5 måned....

Den computer som du forslår er en ok computer, den er rimelig pænt designet og ikke for stor, og har vist også okay batteri levetid.

Når man skal have bærbar skal man finde ud af om man vil have performance eller holdbarhed. Så hvis man ikke skal have computeren meget med sig, fx i skole. Kan man sagtens tage en acer eller en hvilken som helst anden. Men hvis den skal holde, så skal man over i IBM verdenen. eller Apple, men der er jo ikke så mange spil.

Til dig der vil købe en C300, er det ikke den bedste ide, da det er en tablet pc, har den ikke så god skærm. hvis du skal se film, lave kontor arbejde og høre musik, havde jeg nok valgt en anden.

/Andreas
Avatar billede clevzter Nybegynder
12. juli 2004 - 14:28 #9
Jeg undskylder for den lange ventetid.
Mange tak for jeres fine svar.

Til tubber kan jeg sige, at jeg bevidst er gået efter en rigtig mobile processor (centrino) og vil ikke ha en maskine, som blir brandvarm og går ned bare for at få nogle extra MHz.
Desuden kan man vist ikke sammenligne processorne udelukkende på clock-frekvensen.
Skulle mene at den her svarer til en 2,2 - 2,4 Ghz ikke-centrino processor.

Jeg kan informere om at maskinen ikke skal bruges til spil. Mest til grafisk arbejde, video og en smule programmering. Og så alm tekstbehandling.
Derfor går jeg også efter at få ATI-grafikkortet, som heller ikke deler ram med bundkortet (som den vist gør på den tubber nævner).
Så vild er jeg heller ikke efter en dvd-brænder.

Jeg deler pointene lige mellem de, som har lagt et svar.

PS:
da midtdata har fået ny hjemmeside, smider jeg lige et nyt link til maskinen:
http://www.midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=LX.T4406.056
Avatar billede clevzter Nybegynder
12. juli 2004 - 14:30 #10
...hvis lige a.schou ville lægge et svar?
synes han fortjener del i pointene også.
Avatar billede a.schou Nybegynder
13. juli 2004 - 07:49 #11
her kommer så et svar:D
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. juli 2004 - 17:09 #12
Takker for point :)
Avatar billede khader Nybegynder
27. september 2013 - 11:17 #13
Hold dig langt væk. deres garanti, er intet værdi, de gøre alt for at give dig skylden.