Avatar billede rfrand Nybegynder
14. februar 2001 - 21:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undgå baggrundtiling

Hej, hvordan undgår jeg at mit baggrundsbillede tiles??

Avatar billede soleo Nybegynder
14. februar 2001 - 21:33 #1
hvad mener du?
Avatar billede johc Nybegynder
14. februar 2001 - 21:39 #2
Du er nødt til at dimensionere billedet så det ikke tiler.

Hvis din sides (eller tabels) max. mål er ex. 1024 x 768 (evt. begrænset ved at være i en frame, så laver du billedet:

a. 1024 x 768 - hvis det hverken må tile vertikalt eller horisontalt

b. 1024 x Image højde - hvis det godt må tile horisontalt

c. den gætter du nok...

Og et 1024 x 760 billede med masser af ensfarve i fylder næsten ikke noget som jpeg.

Alternativer:
Du kan jo også lægge billedet som baggrund i en tabel .... unt so weiter .. eller lægge det i et layer for sig.

vh. Jesper
Avatar billede johc Nybegynder
14. februar 2001 - 21:40 #3
15 points ?????????????
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. februar 2001 - 21:57 #4
Hvad f..... betyder TILER ??? den har jeg aldrig hørt ;-)
Avatar billede aey Nybegynder
14. februar 2001 - 22:17 #5
tile er udenlandsk og betyder i denne sammenhæng noget med at sætte en masse ens ved siden af hinanden.

Hvad er dit styresystem???

Hvis det er win9x kan du under egenskaber for skærm -- > baggrund ærdre baggrundsbillede visningmetoden (tile el. center); hvis du vælger center undgår du at den \'tiler\', men så sidder billedet i midten. Hvis du derimod ændre i billede i et tegneprogram til samme størrelse som dit skrivebordsområde vil det heller ikke \'tile\'.

Kører du WinMe er det indbyget endnu en visningsmetode \'Strech\' el. \'Stræk\' som selv sørger for at baggrundsbilledet bliver tilpasset skrivebordsområdet.

(jeg gider ikke læse det igennem; håber der ingen fejl er)
Avatar billede aey Nybegynder
14. februar 2001 - 22:18 #6
shit hvor er jeg dum jeg er ny her og så slet ikke at det var under dreamweaver.

SORRY...

*jeg rødmer*