Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 19:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad er AMDThoroughbred sammenlignet med AMD Athlon™ XP 2800+ (33

Jeg vil have nyt Bundkort MSI KT6 DELTA-LSR og CPU  , har valgt AMD Athlon™ XP 2800+ (333 FSB), som MSI anbefaler som compatibelt til ,men bliver tilbudt en Athlon XP Thoroughbred 2700+ 2.17G BOXED men kan ikke finde nærmere om denne,og tror ikke den kan erstatte AMD Athlon™ XP 2800+ (333 FSB), kan ikke finde den på AMD's website og tror derfor det er en ældre version ?
Er der een der kan give en forklaring på sammenligning?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 19:30 #1
2800'eren er en Barton. Lavere reel hastighed men større cache.
2700'eren er en Thoroughbread. Højere reel hastighed end en Barton men kun halvt så stor cache.
Begge kører med en fsb på 333 mhz.

Du kan finde begge cpu'er på shg's side. www.shg.dk
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 19:32 #2
Da AMD navngiver deres cpu'er efter "effektivitet" burde de yde nogenlunde det samme, men om det er der mange meninger. Jeg har selv en Barton 2500 og er yderst tilfreds med ydelsen.
Avatar billede eldred_jonas Nybegynder
19. maj 2004 - 20:22 #3
Har en thoroughbred 2800+
BOXED - mener jeg er hvis der er en køler med til CPU'en
Avatar billede eldred_jonas Nybegynder
19. maj 2004 - 20:24 #4
Forresten Thoroughbred og Barton ER en AMD Athlon™ XP
(hvis jeg ikke tager fejl)

correct me if I'm wrong
Avatar billede eldred_jonas Nybegynder
19. maj 2004 - 20:25 #5
Det står der jo faktisk også.

Bare kald mig lynet.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. maj 2004 - 02:32 #6
For interesserede er en oversigt over AMD XP cpu'er her
www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4266&SegmentID=13994

Overvej Athlon64 da du påtænker både nyt bundkort og cpu.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2004 - 16:19 #7
ingen vil have point, tak for kommentar
Avatar billede halifax Nybegynder
08. juni 2004 - 17:21 #8
Når du selv lægger svar - og hvis ingen andre gør - skal spøergsmålet lukkes ved at du akcepterer svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juni 2004 - 19:35 #9
ibtage > Det er kotume at man beder om et svar fra den eller de, man synes har fortjent point, hvis ikke de har lagt svar. Hvis ikke du synes der er nogen der har fortjent point, så accepter blot dit eget svar.

At nogle folk "kommenterer" istedet for at "svare" har noget at gøre med om der er et eksakt og præcist svar på det brugeren spørger om. Det er der ikke her, idet man sikkert kan skrive sidevis om forskellene på Tbread og Barton.