Avatar billede mariusn Nybegynder
19. maj 2004 - 12:16 Der er 3 kommentarer

Analogt moden til telefon?

Er det muligt og bruke et (internt 56K) modem, koble en telefon til modemet.
og etter følgene motta Skype opkald og lignende til denne telefon?

Jeg vet godt at det er en merkelig problemstilling. grunden er at jeg har en trådløstlf som jeg ikke bruger og dermed kom denne idee.
Har forsøgt at finne "audio" drivere til modemet men intill videre uden held.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. maj 2004 - 12:49 #1
så vidt jeg ved er det ikke muligt. hvis du har en voice-modem med de rigtige drivere kan du i nogle tilfælge slutte headset til modem, men det vil nok aldrig kunne finde ud af at gengive en skype-samtale, da den er pakket i små pakker som kun skype selv kan læse. der er vist ingen vej uden om headset og lydkort :-(
Avatar billede mariusn Nybegynder
19. maj 2004 - 12:57 #2
Det er et skudd i mørket det skal jeg inrømme... målet er jo å få tilkoblet en telefon til pc, og etterfølgende å få muligheten til og velge den som lydenhet inne i Skype programet. For og få det til og fungere så må jeg vel på en eller annen måte få lurt skype til og tro at modemet er en lyd enhet...

det er forøverig mulig og køre uden om lydkortet med skype http://www.telex.com/computeraudio/products.nsf/pages/P-811
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. maj 2004 - 12:35 #3
som jeg forstår det link er der ikke tale om et alm modem, men et interface der via medfølgende software kører som en lydenhed (på lige fod med et lydkort). om det er muligt med et voicemodem v jeg ik?
hos skype kan du købe en telefon for 60$ http://www.skype.com/store.html