Avatar billede golden-dream Nybegynder
19. maj 2004 - 11:33 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Hvad er intrasite?

Vil lige høre om nogle af jer ved hvad intrasite er, formål, fordele & ulemper ?
Avatar billede keldsen Nybegynder
19. maj 2004 - 11:37 #1
Hm - så vidt jeg ved er et intrasite en hjemmeside der kun kan ses på et lokalt netværk - deraf intrasite og ikke website/internet site. Fordelene er at hvis man f.eks. er en virksomhed eller kollegie, så kan man køre meget intern administration på dette uden at alle på internettet har adgang til det. Ulempen er at man som oftest ligger vital data i sit intrasite, og derved kan der komme store problemer hvis ens firewall først bliver hacket.

Håber det var svar nok, eller at andre kan oplyse mig hvis de er bedrevidende :)

A.
Avatar billede flim Nybegynder
19. maj 2004 - 11:52 #2
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. maj 2004 - 11:53 #3
Det er rigtigt nok et lokalt Intranet, beregnet for de ansatte i firmaet.

Et Intranet er typisk placeret bag firmaets firewall, og kan kun benyttes af de ansatte, som får adgang og rettigheder til forskellige dele.

Har man eksterne medarbejder, som ikke kan logge på firmaets lokalnet, kan man oprette et EXTRANET. Det er i princippet det samme. Her ligger extranettet så ikke bag firmaets firewall, men på en Internetserver hos en udbyder. Istedet for at logge på lokalnettet, logger man så på hjemmesiden, som så bare ligger hos hosten istedet.
Avatar billede golden-dream Nybegynder
19. maj 2004 - 12:56 #4
flim & steen hansen.. Kom venligst med et svar så får i 3 x 10 points...
Avatar billede flim Nybegynder
19. maj 2004 - 16:24 #5
Svarer gerne :)
Avatar billede flim Nybegynder
19. maj 2004 - 16:24 #6
Hehe, sådan der...
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. maj 2004 - 22:02 #7
Takker :o)