Avatar billede frankini Nybegynder
18. maj 2004 - 13:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskrift fra navigator (DOS) til Brother HL1430

Jeg kan ikke få navigator (DOS) version 3.53 til at udskrive til min nye Brother HL1430 printer. Der kommer nogle blanke sider når jeg skriver ud. Ved du hvordan man får Brother HL1430 til at emulere DOS-udskrifter, er der en af printerne fra navigator jeg kan vælge ?
Avatar billede perj Nybegynder
18. maj 2004 - 14:44 #1
Det vil du få store problemer med, da printeren er en ren windows printer.
Avatar billede amtoft Novice
18. maj 2004 - 18:03 #2
Når det forholder sig som perj skriver, at det er en ren windows printer kan du ikke gøre det.
Navision i DOS udgaven bruger "egne" printerdrivere, og bruger ikke noget fra Windows-printerdriver overhovedet, men en ren Windows-printer indeholder ikke nogen "logik" selv, og er derfor afhængig af at Windows sender diverse koder til den.
Fra Navision skal der sendes en række ESC-koder til printeren for at få den til at gøre det ene og det andet.
Avatar billede frankini Nybegynder
19. maj 2004 - 10:17 #3
Tak for svarene, det er jo lidt ærgeligt at det ikke kan fungere, men jeg må jo arbejde lidt med at udskrive til en fil istedet for, så må jeg jo kunne konvertere til word og så udskrive derfra.
Avatar billede sri Nybegynder
13. juni 2004 - 16:17 #4
Jeg har en 1470, den kører uden problemer i 3.56.
Jeg brugte en af laser-printerne i Navision.