Avatar billede west Nybegynder
14. februar 2001 - 15:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

.eps billedfil på pc

hejsa
kender nogen til et program som kan lave .eps filer om til .jpg eller som bare kan vise en .eps fil
.eps = mac fil
mvh
kristian
Avatar billede cstern Nybegynder
14. februar 2001 - 15:27 #1
EPS er encapsulated Postscript. Kan formentlig vises af IrFanView eller Paintshop Pro. Det er et vektor format og jpg er et rasterformat, så der vil være et kvalitetstab, afhængig af hvordan du åbner filen og gemmer den igen.
Avatar billede cstern Nybegynder
14. februar 2001 - 15:31 #2
ACDsee kan læse EPS. Kan installeres som shareware. http://www.acdsystems.com/english/products/acdsee/ kan også gemme i forskellige formater.
Prøv dette først!
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
14. februar 2001 - 17:12 #3
Paint Shop Pro kan åbne .eps filer
Avatar billede cstern Nybegynder
14. februar 2001 - 22:00 #4
Mikkel.jor - det har jeg allerede skrevet...
Avatar billede dr_gamma Nybegynder
14. februar 2001 - 23:21 #5
Photoshop, CorelDraw, Illustrator, Freehand mm.
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
15. februar 2001 - 08:48 #6
cstern -> Du skrev at den formentligt kunne sågik jeg bare ind og sagde det kan den. Men hvis det skulle være skal du have pointene
Avatar billede cstern Nybegynder
15. februar 2001 - 08:56 #7
OK. mht point - I don\'t care (har over 10k)
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
15. februar 2001 - 08:59 #8
okay der er bare nogle som går helt vildt op i og få pointene
Avatar billede milo Nybegynder
15. februar 2001 - 16:16 #9
hmmm...når jeg åbner .eps i mit photoshop, spørger den bare om jeg vil konvertere det så jeg kan bruge filen...så trykker jeg ja, og vupti så funker det?
Avatar billede lew Nybegynder
20. februar 2001 - 23:02 #10
.eps er kun en mac fil såfremt den er gemt fra mac for at skulle bruges på en PC, da en mac ikke har brug for en fil extension for at læse formatet på en fil. Derudover er det ikke altid således at en .EPS fil udelukkende er en vektorfil, da f.eks. photoshop kan gemme et bitmapformat som en .EPS fil. For at åbne en .EPS fil og gemme den som en .jpg, er (som det allerede står i nogle af besvarelserne)f.eks Corel Draw et godt  valg. Det du i Corel Draw skal gøre er at åbne en blank side, importere din .eps fil, markere denne, vælge eksporter - og husk at angive \"kun markering\", og derefter vælge .jpg formatet med de indstillinger du mener der er relevant for det du skal bruge din ,jpg fil til.
Avatar billede west Nybegynder
25. februar 2001 - 03:36 #11
D kan være lige meget nu lalala så jeg lukker det her spørgsmål