Avatar billede fmll Nybegynder
17. maj 2004 - 20:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

C drev bliver fyldt op

Jeg har 80 GB opdelt i 3 drev. C drevet er på 10 GB og indeholder kun XP + Officepakken. Da jeg skulle defragmentere mit C drev, fortalte den mig at drevet var fyldt og at jeg kun har 3% ledig plads. Jeg slettede Office, men fik ikke mere plads?? Hvad er grunden til at mit C drev bliver mere og mere optaget og hvad kan jeg gøre. Har selvfølgelig slettet gamle filer + skraldespand. Har også prøvet at fravælge systemgendannelse, men det hjalp heller ikke. Hvis jeg vælger egenskaber på C viser den 9,5 GB, men hvis jeg tæller indholdet af de enkelte mapper på hele C giver det kun ca. 3,5 GB. Håber der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. maj 2004 - 20:22 #1
kør chkdsk /F /R

hvis du har w2k eller winxp skal du start installation og trykke r ved først kommende lejlighed.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. maj 2004 - 20:24 #2
hmm... den spørger vist, om den skal gøre et ved næste boot, hvis du kører chkdsk /F /R fra windows... du siger bare ja.
Avatar billede fmll Nybegynder
17. maj 2004 - 21:05 #3
Jeg har kørt chkdisk som du beskrev og den opdagede ingen fejl. Hvordan kan det være at drevet er næsten fyldt og selv om jeg sletter en masse, får jeg ikke mere plads????
Avatar billede riversen Nybegynder
17. maj 2004 - 21:09 #4
mit bud var, at det simpelthen skyldes en fejl i rapporteringen af pladsforbrug. Jeg har oplevet det før, hvor det hjalp at køre en chkdsk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2004 - 21:15 #5
Det var også min tanke...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. maj 2004 - 21:53 #6
Kig efter i folderen:
c:\recycler
Normalt skal man ikke røre noget herinde, idet det faktisk er skraldespanden, men jeg har også engang manglet 4-5 Gb på et c: drev og en sletning af alt herinde fik dem tilbage. Det vil være filer med navne som:
S-1-5-21-1757981266-179605362-839522115-1005

I mit tilfælde lod det til at skraldespanden havde overset at der stadig var noget derinde for den var tom, men pladsen var optaget af en enkelt fil med navn som ovenfor beskrevet.

Du skal nok være logget ind med administrative rettigheder og have "vis skjulte filer" samt "vis systemfiler" slået til for at kunne gøre det.
Avatar billede fmll Nybegynder
17. maj 2004 - 22:41 #7
Tak for et par gode svar. I får 60 points hver.
Hilsen fmll.
Avatar billede fmll Nybegynder
17. maj 2004 - 22:43 #8
Det kræver vist at i sender som svar??
Avatar billede fmll Nybegynder
17. maj 2004 - 22:46 #9
Kigger forbi igen i morgen..........
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. maj 2004 - 23:17 #10
Her er et svar fra mig, men vent med at uddele point til dit problem er løst.
Avatar billede fmll Nybegynder
20. maj 2004 - 19:08 #11
Ja, det er sikkert klogt. Jeg har gjort som I begge har beskrevet, men har ingen effekt fået. Selv efter jeg afinstallerede office fra C: gav det ikke mere plads.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 22:59 #12
Prøv at højreklikke denne computer og vælg egenskaber. Klik fanebladet systemgendannelse. Vælg c: og klik indstillinger.
Prøv at sætte det ned til det halve af hvad den står på nu og se om det frigiver pladsen på c: drevet i stifinderen.
Avatar billede fmll Nybegynder
24. maj 2004 - 23:44 #13
Det hjælper heller ikke. Jeg vil lave c: større og se om det fortsætter. Tak for hjælpen og nogle lærerige svar. Du får dine 120 point.
Hilsen fmll.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. maj 2004 - 23:49 #14
Takker for point, og held og lykke med det.
Avatar billede 2100 Nybegynder
31. august 2009 - 17:35 #15
Jeg har desværre ca. samme problem som beskrevet i 2004 i denne tråd.

Min pc's C drev er pludselig fyldt op og uanset hvor meget jeg sletter (gamle filer, skraldespand, ubrugte programmer) er der stadig 0% ledig diskplads...

Systemgendannelse har slået sig selv fra (kan ikke virke med mindre end 200MB ledig diskplads), så jeg kan ikke spole tilbage.

Jeg gætter på at der er en fejl i rapporteringen af pladsforbruget, men jeg forstår desværre ikke rigtig de råd der blev givet i tråden og de virkede vist heller ikke (i 2004). Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2009 - 22:22 #16
2100>
Velkommen til eksperten :)

For at få mest mulig hjælp, er du nødt til at oprette et nyt spørgsmål, da dit problem ellers ikke vil ses af andre end dem der deltager i denne tråd.

Her er lidt hjælp: http://www.eksperten.dk/faq