Avatar billede krimi-14 Nybegynder
17. maj 2004 - 11:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvad er den perfekte jukebox?

Har overført alle mine cd'er til min pc (som står i et computer rum). Men vil gerne kunne høre min musik i stuen, og havde tænkt at lave en slags jukebox, men hvad vil være den bedste løsning (og den skal være stort set lydløs og det gør ikke noget at filerne stadig befinder sig på pc'en i computer rummet)?

1) Bygge en pc af gamle komponenter og så oprette et netværk mellem de to pc'er (hvis man kan bygge en pc af gamle dele som ikke larmer :P ).

2) Købe en "tynd klient" og så oprette et netværk mellem maskinerne.

3) Købe en PDA der virker over et trådløst netværk og afspille igennem den.

4) Eller en hel anden løsning.
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
17. maj 2004 - 12:04 #1
Køb en af de nye Ipods f.eks 30 eller 40 GB

1: Du kan have al din musik derpå
2: Larmer ikke og går ikke ned
3: Nem betjening også hvis andre skal bruge den.
4: Du slipper for massere af ledninger (Du skal kun bruge én)
5: Fylder stort set intet
6: Ultra kort opstartstid og du skal ikke tænke på om der er en computer tændt...

Det er mit bedste bud...
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
17. maj 2004 - 12:05 #2
hmm... bare installere winamp, der er også søge funktion.
Avatar billede krimi-14 Nybegynder
17. maj 2004 - 12:08 #3
Er der søgefunktion på en ipod?
Men ipod er vel også en lidt dyr løsning?
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2004 - 12:11 #4
tag et kabel og forbind din pc med dit stereoanlæg (pc'ens line out til anlæggets line in) og benyt så windows mediaplayer, real-player, musicmatch jukebox, quick-time eller det program du synes bedst om.
Avatar billede krimi-14 Nybegynder
17. maj 2004 - 12:12 #5
Det skal være sådan er jeg kan styre musikken fra stuen, selvom pc'en med musikken står i et helt andet rum
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
17. maj 2004 - 12:19 #6
Hvis du har en mobil med bluethooth kan du styre winamp over den.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
17. maj 2004 - 12:53 #7
Jeg bruger min Xbox til det formål. Med den kan jeg både afspille musik fra den indbyggede harddisk, streame fra min computer, samt høre radio fra nettet. I øvrigt har den jo også en masse andre dejlige muligheder.
Avatar billede krimi-14 Nybegynder
17. maj 2004 - 12:57 #8
taskmgr: På en Xbox er det da muligt at tilkoble trådløst net?
Er det også muligt at koble Xbox'en til fx. en PC skærm?
Avatar billede krimi-14 Nybegynder
17. maj 2004 - 13:00 #9
taskmgr: Har du evt. nogle gode links til Xbox "mod"
Avatar billede taskmgr Nybegynder
17. maj 2004 - 13:05 #10
Det er muligt at forbinde til et trådløst netværk, men du skal bruge en særlig adapter (Linksys Wireless-b Game Adapter skulle virke), da der jo allerede sidder et alm. netkort i maskinen.

Ligeledes kan du købe en adapter, så du kan bruge en PC skærm.

Der er en masse godt på http://xbox-scene.com og http://konsol-forum.dk
Du skal i øvrigt bruge en chip for at det spiller :)
Avatar billede krimi-14 Nybegynder
17. maj 2004 - 13:12 #11
taskmgr: du må gerne smide et svar, så får du point for hjælpen
Avatar billede taskmgr Nybegynder
17. maj 2004 - 13:15 #12
Ok, så siger jeg tak for point :)