Avatar billede paisley Nybegynder
16. maj 2004 - 19:22 Der er 3 kommentarer

Opsætning af netværk

Hej alle.

Kan I hjælpe? Jeg har følgende problem. Sidder med to maskiner og skal oprette netværk, men er desværre ikke vidende nok.
Jeg har på begge maskiner trådløst internet gennem en Zyxel Router. Disse to USB stik som forbinder det trådløse internet, mener jeg jeg ikke kan forbinde to maskiner direkte.
Hvad gør jeg for at forbinde de to computere med alm. netværkskabel. Jeg har alm. kabel og en switch, men har et problem med IP adresser. I forbindelse med trådløst internet er indstillingen sat til: Find Automatisk IP. Jeg har jo brug for at en specifik IP for at kunne forbinde de to maskiner med kabel.
Alt dette blev lidt kryptisk, men håber DU kan hjælpe. Uddyber gerne :-)
Avatar billede mindless Nybegynder
16. maj 2004 - 19:30 #1
Dine IP adresser kan være inden for disse scopes:
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255
Avatar billede paisley Nybegynder
16. maj 2004 - 19:32 #2
Dvs at hvis jeg bare opretter en fiktiv adr, så skulle internettet stadig kunne køre?
Avatar billede mindless Nybegynder
16. maj 2004 - 19:45 #3
Ja for din gateway er på dine trådløse stik.