Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
16. maj 2004 - 16:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

tynd border

Hej, Jeg skal have lavet en tabel, hvor <border> skal være en tynd streg istedet for den normale dobbeltstreg.
Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Mvh Rasmus
Avatar billede humpfrey Nybegynder
16. maj 2004 - 16:40 #1
<table border="1">
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
16. maj 2004 - 16:47 #2
Det gør bloy border synlig! jeg ønsker én tynd streg rundt om tabelen, ikke den dobbeltstreg som der kommer som default.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
16. maj 2004 - 16:53 #3
så tror jeg ikke lige at jeg har noget liggende i skuffen, sorry Mvh Humpfrey
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
16. maj 2004 - 16:56 #4
ok, tak for forsøget!
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. maj 2004 - 17:13 #5
Du skal blot give din border en farve, f. eks. bordercolor="#999999"
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
16. maj 2004 - 17:38 #6
Det har jeg prøvet! men der laver den en streg omkring hver celle. dvs. der er to streger imellem cellerne! kan man ikke gøre noget sådan der kun er én?
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. maj 2004 - 17:44 #7
så er det fordi du har cellspace på din table, sæt den til 0, og brug i stedet cellpadding.
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
16. maj 2004 - 17:56 #8
Det giver desværre heller ikke det ønskede resultat!
Det jeg gerne have er noget lign. dette: http://imv.au.dk/~ralund/
Det har jeg lavet i Publisher, men jeg ville hellere lave siden i dreamweaver, og her kanjeg ikke lave det magen til!!
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. maj 2004 - 18:38 #9
Hmmm....sorry, den kan jeg ikke knække, det er en mystisk kode for mig....der er sikkert een for hvom det er barnemad.

Mvh. le_bon
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
16. maj 2004 - 18:44 #10
Jeg har selv fundet en løsning vha. CSS. Men ellers tak for hjælpen.
/Rasmus