Avatar billede lasseq Nybegynder
16. maj 2004 - 13:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Server-Behaviors med Dreamweaver

Hej
Jeg sidder og udforsker mulighederne med Dreamweaver's Server-Behaviors.

Tilsyneladende kan jeg sagtens skabe forbindelse til min MySQL-server, der ligger på mit webhotel.

Men når jeg vil bruge guiden "Record Insertion From Form Wizard" under "Application Objects" bliver jeg bedt om at sætte en test-server op.
Dette har jeg imidlertid sat til at være den samme som mit webhotel (altså med FTP), men her bliver Dreamweaver ved med at spørge efter test-serveren!

Hvis jeg sætter test-serveren til at være min lokale maskine (hvilken jeg også har IIS på), virker guiden, men forbindelsen ikke!
Nogen der har forslag til at hjælpe mig med dette besynderlige problem?
Avatar billede asterisk Nybegynder
16. maj 2004 - 21:53 #1
Det sker måske fordi du har ikke defineret dit site/websted i Dreamweaver?
Avatar billede lasseq Nybegynder
16. maj 2004 - 22:01 #2
Defineret? Jo, jeg har oprettet et site i den samt indtastet oplysninger både for Webserver og testingserver?
Avatar billede asterisk Nybegynder
16. maj 2004 - 22:54 #3
Prøv at ignore testing server.
Desuden er IIS ikke en god server til Dreamweawer. Apache viste sig at være bedste til den.
http://www.easyphp.org - her kan du finde 3 i én: Apache server, MySQL db og phpmyadmin.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. maj 2004 - 23:19 #4
Det er vældigt besynderligt at det ikke virker.

Er du helt sikker på at alle dine info Under Testing Server er korrekte?

Under "Host Directory" (hvis du har noget her) prøv at sætte en / efter, eller hvis den allerede er der, så prøv at fjerne den.

Hvis du klikker på "Test", hvad sker der så?

"URL Prefix" Er den korrekt ?

Kender ikke til noget problem med DW og IIS i de snart 5 år jeg har brugt DW?!
Avatar billede lasseq Nybegynder
18. maj 2004 - 16:55 #5
Hej. Jeg vender lige tilbage, når jeg kommer hjem i weekenden...
For resten skal jeg også lige sige, til "asterisk": Jeg benytter ASP, så derfor er IIS det oplagte valg. Desuden har IIS også altid fungeret upåklageligt, jeg tror ikke det er her problemet gemmer sig :)

Men som sagt, jeg vender lige tilbage :)
Avatar billede asterisk Nybegynder
19. maj 2004 - 20:20 #6
Nåh ok, jeg bruger også IIS uden problemer, men jeg har hørt af nogle af mine venner der HAR haft problemer... men nåh, så må vi bare prøve at tænke videre...
Hvilken version DW bruger du, og hvilken version af IIS?
Avatar billede lasseq Nybegynder
22. maj 2004 - 15:20 #7
Hej... Har fundet løsningen: Havde ikke skrevet adressen under "URL-prefix".
Tak for jeres hjælp...
Post venligst et svar :D
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. maj 2004 - 16:59 #8
16/05-2004 23:19:48 ->> "URL Prefix" Er den korrekt ?

Det er en typisk fejl som man let kommer til at overse ;-)
Avatar billede lasseq Nybegynder
22. maj 2004 - 21:22 #9
Ja, i mit tilfælde i hvert fald :)
Også tak til asterisk for hans medvirken