Avatar billede c-p-h Nybegynder
15. maj 2004 - 18:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bue i Photoshop CS

Hvordan laver jeg en bue ala denne i Photoshop CS.

http://frip.dk/fd/bue.gif

Den skal selvfølgelig ikke være så kantet.
Avatar billede weblex Nybegynder
15. maj 2004 - 18:47 #1
Du kan lave en cirkel og slette det halve.

Lav en rund markering med marquee-tool - skal den være helt rund hold shift nede. Vælg Edit-Stroke... Lav en stroke i den fárve du ønsker og den tykkelse du ønsker. Slet den del af cirklen du ikke skal bruge.
Avatar billede weblex Nybegynder
15. maj 2004 - 19:42 #2
Tak :-)
Avatar billede feinschmecker Nybegynder
17. maj 2004 - 22:25 #3
Endnu bedre kan du bruge path-værktøjet til at lave lige netop den form du ønsker. Derefter kan du i path-paletten lave "stroke" på på path'en ved at klikke på ikonet nederst. Som standsrd vil den lave en 1 pixel stroke - men holder du "alt"-knappen nede samtidigt, får du flere valgmuligheder :-)