Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 18:36 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

windows update virker ikke

Hej,

Jeg har lige købt en bærbar, har installeret windows og det hele, men nu kan ikke loggge på windows update siden ??

er der ikke en måde jeg kan få fat i de der opdaters filer på ?

jeg kører med windows prof. sp1a.

håber nogen kan løse mit problem, på forhåbd tak forhjælpen.
Avatar billede bredker Nybegynder
15. maj 2004 - 18:38 #1
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 18:40 #2
Siden kan ikke vises
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 18:41 #3
Avatar billede bredker Nybegynder
15. maj 2004 - 18:42 #4
jeg har ingen problemer med at se den
der er alle de opdateringer du skal bruge
Avatar billede strych9 Praktikant
15. maj 2004 - 18:43 #5
A) Nu er den vel lovlig den der winxp du har? Ved nogle serie numre der er spredt ud på nettet har microsoft forhindret adgang til windows update.
B) Noget spyware/virus lukker også for windows update. Prøv at smide en hijackthis log hvis du har mistanke.
C) Microsoft har en ftp site på hotfix.microsoft.com som indeholder alle opdateringer. Så skal du "bare" kende navnet på den rigtige opdatering.
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 18:44 #6
hastigheden er helt ned i bund, jeg har 2 mbit ?
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 18:45 #7
den er lovlig...den siger heletiden "siden kan ikke vises" ved windows update siden..
Avatar billede bredker Nybegynder
15. maj 2004 - 18:46 #8
kan du heller ikke se siden på mit link
Avatar billede strych9 Praktikant
15. maj 2004 - 18:47 #9
Det kan være MyDoom virus eller lignende. Få fat i hijackthis herfra: http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=hijackthis&tg=dl-2001

og prøv også et scan med housecall herfra http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 18:50 #10
prøvet hijack der var intet galt ..

har prøvet panda antivirus ingen viruser fundet,.,,
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 18:52 #11
der er mange hjemmeside som jeg ikke kan gå ind i ... det er mærkeligt..
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 18:55 #12
andre stedre hente opdaterings filer fra ?
Avatar billede strych9 Praktikant
15. maj 2004 - 18:59 #13
og hvordan ser din windows/system32/drivers/etc/hosts ud?
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 19:05 #14
jeg kan næsten ikke hente nogen som helst exe filer fra nettet...
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 19:05 #15
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
# Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
# angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
# kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
# IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
# Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
# følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
# Eksempel:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # kildeserver
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x-klientvært

127.0.0.1      localhost
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 19:07 #16
der er masser af sider jeg ikke kan få adgang tilg, jeg bliver ved med at få siden kan ikke vises siden kan ikke vises, jeg smadre snart  den her bærbar
Avatar billede strych9 Praktikant
15. maj 2004 - 19:07 #17
Den ser god nok ud

ingen exe filer?

Mon ikke du har noget firewall/intrusion detection noget som står og forhindrer windows update og download af exe filer osv i at virke? :)
Avatar billede strych9 Praktikant
15. maj 2004 - 19:11 #18
Hvis du feks har Norton installeret så prøv lige at slå den fra inden du smadrer laptoppen :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
15. maj 2004 - 19:27 #19
Kør lige Spybot: Spybot: http://beam.to/spybotsd
Install, update, immunize and run. Fix all, marked with red
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 19:51 #20
indeholder sp1a alle updaterings filer ?
Avatar billede strych9 Praktikant
15. maj 2004 - 20:23 #21
nej, den indeholder blandt andet ikke den opdatering der beskytter mod Sasser ormen.
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 21:13 #22
okay...men jeg spurgt også om de andre ...
jeg bliver snart pisset af..
Avatar billede tumben Novice
15. maj 2004 - 21:32 #23
har du norton installeret...????...gå dine indstillinger igennem.....og så den som vi alle har prøvet ...stil dato og klokkeslet rigtigt ellers virker det ikke...(fik jeg at vide efter flere år ;-( ) men alt det her ved du vel...
Avatar billede blitz Nybegynder
15. maj 2004 - 22:00 #24
Kan du komme på denne MS side ?
http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=en
der kan du downloade de nyeste patches/updates manuelt.

Prøv evt at scanne med denne, den chekker for de nyeste virusser + 30-40 andre.
http://vil.nai.com/vil/stinger/

-BLiTZ
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 22:03 #25
jeg kan ikke gå ind på micrsoft...................................

jeg kan se siden stinger, men filerne er nede..
Avatar billede strych9 Praktikant
15. maj 2004 - 22:11 #26
Nej de er ikke..
og du er stadig ikke kommet med feedback angående hvilke firewall programmer og lignende du kører.
Avatar billede blitz Nybegynder
15. maj 2004 - 22:17 #27
Prøv at hente denne, lav en scan, save log, og lig den herind, så må vi se om denne afslører noget.
http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/hijackthis.zip

-BLiTZ
Avatar billede spanks Nybegynder
15. maj 2004 - 22:46 #28
jeg har samme problem jeg kan heller ikke hente stinger. Komme på windows update eller nogen af microsoft's side heriblandt: www.msn.com og www.hotmail.com
Avatar billede strych9 Praktikant
15. maj 2004 - 22:57 #29
Note Because Mydoom.B can block access to some Web sites, including Microsoft.com and the Web sites of some antivirus vendors, you may have to download the Mydoom Worm Removal Tool from a computer that is not infected, and then transfer the tool to your infected computer by using a floppy disk or other removable media, such as a recordable CD-RW.
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 23:16 #30
formateret nu computer, den er helt ren, igen jeg kan ikke komme ind på windows opdate..

hvordan får jeg fat i den "mydoom worm removal tool" ?
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 23:22 #31
ok fik fat i den, den fandt intet mydoom virus på min computer..
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 23:22 #32
jeg kan ikke tjekke virus her :

http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede moviez Nybegynder
15. maj 2004 - 23:36 #33
der er ingen hjemmeside jeg kan se der indeholder noget med WINDOWS...det er sindsygt..
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. maj 2004 - 07:00 #34
Hvad skriver den når du vil logge på- http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp ?
Avatar billede moviez Nybegynder
16. maj 2004 - 11:21 #35
siden kan ikke vises...

damn, her nu om morgen så virker alt som det skal jeg har ikke hentet noget som helst, jeg gav op og stod om morgen så virkede det, tror i det kan være virus på udbydernes server eller noget, så den ikke kun hente for mig windows side og andre ?