Avatar billede fcm Nybegynder
15. maj 2004 - 14:51 Der er 4 kommentarer

Fra videocam til computeren!

Hej. Har lige fået foræret et gammel HI8 videokamera fra Hitachi.. Jeg ved bare ikke om jeg kan overføre videoen fra kameraet til computeren og hvad jeg skal bruge.. Der medfølger et kabel til kameraet. (Aúdio L/R out, Video out og S-video out) Har en idé om jeg skal have fat i et grapperkort(whatever det hedder), men hvor kan jeg erhverve mig et sådant ?
Avatar billede henninga Novice
15. maj 2004 - 19:46 #1
Prøv at læse på  http://www.abmedia.dk/video/capture.htm

Et godt bud til et sådant kort er  Pinnacle Studie AV/DV - der medfølger redigeringsprogram hvor du kan lave alt arbejdet lige til den færdige DVD.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
15. maj 2004 - 19:49 #2
HI8 er et jo som du selv skriver et gammelt format, så overvej lige hvor mange penge du vil investere i det projekt, og om de penge kunne være brugt bedre på et nyere dv cam. Ellers er det vel bare at søge på www.edbpriser.dk eller besøge markandisere der ligger inde med lidt ældre hardware
Avatar billede humpfrey Nybegynder
15. maj 2004 - 19:51 #3
henninga-> god informativ side
Avatar billede henninga Novice
15. maj 2004 - 20:07 #4
Tak ;o)