Avatar billede larslind Nybegynder
15. maj 2004 - 12:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

gemme avi format = crash

Jeg har problemer med at renderer film i .AVI format, programmet melder error og går ned. Jeg har kontaktet forhandleren, der har gennemgået mange ting med mig, uden at vi kunne finde ud af fejl.
deraf mener de at det muligt kunne være et AVI : codec der muligvis skulle ændres eller installeres, vedr. windows xp.

jeg har i animation, make preview valgt cinepak codec

kan i hjælpe mig videre hvordan jeg "gør" dette og om det er det rigtige...? da jeg er på glatis her...
Avatar billede geek Nybegynder
16. maj 2004 - 14:09 #1
Er det nødvendigt at du bruger cinepak?
kan du ikke bare vælge at bruge et andet codec?
f.eks. divx eller intels et eller andet 5.1 vistnok,
Da jeg i sin tid legede med max havde jeg en pisse ustabil computer så den gik tit ned, derfor renderede jeg altid til tga billeder, når så alt var renderet satte jeg alle billederne sammen til en avi ved hjælp at andre programmer.
Avatar billede geek Nybegynder
16. maj 2004 - 14:11 #2
Kræver dog en del plads hvis du ikke vil miste kvalitet...
Tror det nemmeste for dig nok vil være bare at vælge et andet codec, eller evt se om der findes en updatering til cinepak
Avatar billede larslind Nybegynder
16. maj 2004 - 16:28 #3
med divx, så går det, men det var lidt mystisk da jeg ikke fik boksen op der spurgte om hvilken codec, jeg ville bruge. Først efter mange førsøg kom den frem ?. er det fordi jeg kører i xp...? eller fordi de forskellige codec ikke er opdaterede ?

geek smid et svar så jeg kan give point.

mvh
Avatar billede osborne Nybegynder
16. maj 2004 - 23:36 #4
bare lige en sidebemærkning .. det med at du ikke fik boxen op med hvilken codec. Nogle gange har jeg været ud for at skulle trykke (så vidt jeg husker) pgup / pgdown for at kunne scrolle mellem de forskellig codecs.
Avatar billede geek Nybegynder
29. maj 2004 - 14:50 #5
Sorry jeg svarer så sent, men er midt i min examens periode, så tjekker ikke experten så tit.
Syntes du selv skjal snuppe de 100 point igen, mit svar var på ingen måde alle de point værd, desuden går jeg ikke så meget op i point, hjælper bare hvor jeg kan.

Men ellers mange tak :)
Ge3k
Avatar billede geek Nybegynder
29. maj 2004 - 14:54 #6
larslind boxen kommer vistnok kun første gang du vælger hvor du vil gemme din fil...
yep osborne sker tit at den opfører sig sådan, dog plejer pilop og pilned også at kunne brugs, tror man ellers springer over en del codec ved brug af pageup og pagened
Avatar billede osborne Nybegynder
29. maj 2004 - 20:02 #7
geek: Ah ja ... du har ret. Det er pilop og pilned der skal bruges (ikke pgup og pgdn)
Avatar billede larslind Nybegynder
30. maj 2004 - 22:27 #8
tak for venligheden geek.
Avatar billede geek Nybegynder
03. juni 2004 - 02:04 #9
Så lidt :)
Altid til tjeneste :)

Dog med en ½ måned imellem hvert svar... Tralala