Avatar billede sherringham Nybegynder
14. maj 2004 - 14:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man bruge AGPx8 kort i et BX440 Chipset MB som har AGPx2 std

NU er spørgsmålet om disse  kort kan fungere på et ASUS P3B-F bundkort med AGP x2 , selvføleglig ved jeg at jeg ikke får gavn af AGPx8 , featuren men bare det kan bruges på kortet så er jeg tilfreds.

Giv mig venligst svar snarest.

Chipsettet er Intel BX440 og CPU er 1133@1190 Mhz med 512 SD rAM.

HIlsen
Sherringham
Avatar billede mkp Nybegynder
14. maj 2004 - 14:15 #1
Det er ikke sikkert at dit grafikkort er bagudkompatibelt med AGPx2. HVad er det for et kort? HVis det er det er et nyt et, plejer det at stå på pakken.
Avatar billede sherringham Nybegynder
14. maj 2004 - 14:25 #2
jeg har ikke købt noget endnu, men det jeg spørger om er om det overhovedet kan lade sig gøre..
med voltspændingsforskelle o.lign
Avatar billede vallemanden Nybegynder
14. maj 2004 - 14:33 #3
ALLE kort er bagudkompatible!!!
Jeg har selv et asus FX5200(AGP X8) siddende i en pc med et BX440 bundkort

Vallemanden
prog@night.dk
www.night.dk
Avatar billede sherringham Nybegynder
14. maj 2004 - 14:36 #4
ok vallemanden ..
kan du garantere at det . jeg har nemlig lige præcis tænkt på et FX5200 , hvad med indstillinger i BIOS eller på bundkortet er der noget der tror du. Eller er det bare at plotte i og så håbe det bedste.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
14. maj 2004 - 14:42 #5
Du SKAL sørger for at du har den sidste version af bios! Dette er meget vigtigt, da du ellers kan få en sort skærm, det prøvede jeg engang og sendte kortet retur, fik et nyt, samme problem, så opdatede jeg bios og så kørte det

Ja Jeg tør godt garantere det!
Avatar billede sherringham Nybegynder
14. maj 2004 - 14:50 #6
ok , har den nyeste BIOS , så jeg vil prøve hermed, hvis det kommer til at virke får du dine points.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
15. maj 2004 - 20:29 #7
==> Det er skam ikke alle kort der er bagudkompatible. Det er for så vidt rigtigt at AGP standarden er bagudkompatibel, men da AGP * 2 kort kørte med 3,3 volt spænding og det omtalte FX 5200 kører med 1,5 vil jeg anbefale at have en ildslukker klar.
Avatar billede sherringham Nybegynder
18. maj 2004 - 13:28 #8
Jeg fik købt et ASUS GFX5200 og satte det i og det spiller bare..
Selv det nye fantastiske FarCry kører som smurt på mit gamle BX440 Chipset bundkort , tak for rådet Vallemanden
Avatar billede sherringham Nybegynder
18. maj 2004 - 13:29 #9
tak for hjælpen
Avatar billede vallemanden Nybegynder
18. maj 2004 - 13:36 #10
:-) Var da så lidt