Avatar billede sjqlund Nybegynder
10. maj 2004 - 14:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Start på C++

Hej ;) Jeg har tidligere programmeret lidt Visual basic 6 og lidt VB.NET, og har derfor Visual studio 2003
Det eneste jeg har lavet i C++ er at læse denne begynder guide:
http://www.techiwarehouse.com/C/C++_Tutorial.html
Jeg vil høre hvor man skal starte hvis man vil til at programmere C++. Den der giver en god begrundelse, og svarer på mine spørgsmål får pointene ;)

1. Der er flere typer C++, ikke? Jeg har hørt om Turbo c++, Visual C++, C++ MFC? (Jeg aner jeg ikk hvad MFC er)
Hvor skal jeg starte? Jeg har hørt at Turbo C++ er ret 'simpelt' i forhold til det andet..
Hvilke bøger skal jeg købe?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 14:05 #1
Turbo C++ = Borland C++ compiler & IDE for DOS (det hedder C++ Builder for Windows)
Visual C++ = Microsoft C++ compiler & IDE
MFC = Microsoft Foundation Classes = speciel bibliotek til avanceret Windows programmering
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 14:05 #2
Hvis du har VS.NET så brug den
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 14:06 #3
Køb en god bog og gå igang med at lave nogle programmer.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 14:07 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 14:07 #5
Og et svar
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. maj 2004 - 14:08 #6
jeg er selv lige begyndt rigtigt på c++ for en måned tids siden og læser denne bog som jeg syntes er ret god
Beginning ANSI C++ The Complete Language by Ivor Horton
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1590592271/ref=ase_javaranch/202-4355078-0516646

den begynder helt fra bunden og han skriver rigtigt godt forståeligt engelsk.. alt kode har precise forklaringer til alt og hvert kapitel afsluttes med nogen opgaver.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 14:23 #7
Ivor Horton har skrevet mange programmerings bøger (jeg har også set en
om Java og vistnok også en om C#), så han ved sikkert nok hvordan man skriver
noget på en pædagogisk måde
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. maj 2004 - 14:27 #8
jep meget pædagogisk.. hvis man kan et sprog i forvejen kan det måske være lidt for meget... 200 sider og man er stadig kun nået til løkker. men på den måde burde det ihvertfald også sidde fast, og der kommer en masse gode tips samtidigt.
Avatar billede sjqlund Nybegynder
14. maj 2004 - 18:28 #9
Tak for svarene.. Lidt lang tid siden pga. nedetiden hos eksperten..
Arne du får pointene ;)

Den der Beginning ANSI c++ - 1100 sider! Der skulle da være lidt ;)
Har lige lånt en bog på biblioteket om visual c++ på 1000 sider..
Så der er noget at ta fat på :O
Avatar billede sjqlund Nybegynder
14. maj 2004 - 18:28 #10
Btw. Selvom jeg trykker accepter ved svaret så bliver der ved med at være en box hvor jeg kan 'Accepter / Afvis
Avatar billede sjqlund Nybegynder
14. maj 2004 - 18:29 #11
Fandt ud af det ^^