Avatar billede scheea2000 Nybegynder
10. maj 2004 - 13:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

J2ME simulator: Conflicting Stack Sizes!

Jeg benytter Nokias 7210 simulator, hvor jeg programmerer en MIDP 1.0 applikation.

Det er et multiplayer spil, hvis kommunikation kører igennem en apache server.

Problemet opstår i simulatoren (og ikke på en rigtig telefon), hvor der opstår en application error: Conflicting Stack Sizes.

Så jeg er mere eller mindre sikker på at det ikke skyldes min kode.

Er der nogle der kender til problemet, hvad det skyldes og måske endnu bedre, hvad en løsning til problemet kunne være. Skriv hvis I vil have flere informationer...

på forhånd tak!!!
Avatar billede ulrikm Nybegynder
10. maj 2004 - 17:18 #1
Dette svar er hentet direkte fra <http://www.javagaming.org/cgi-bin/JGNetForums/YaBB.cgi?board=J2ME;action=display;num=1079924454>:

Check the release note of the Nokia SDK (in it's docs directory). This is a known issue with the Nokia emulators.
The good news is that it never happens on the phone.
In the release notes the workaround the suggest is to use WAP networking for the emulator. I never actually tried that (sounds like too much hassle), but I found that increasing the heap size (the -heapsize parameter when running the emulator) makes the error happen much less often.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
10. maj 2004 - 18:20 #2
Hm...dit link er dødt... men udfra teksten ser det ud som om jeg heldigvis havde ret. Problemet er på emulatoren...