Avatar billede rune_rb Nybegynder
09. maj 2004 - 17:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejl i install af windows..

Hey..
Har købt dette system i torsdags:
AMD Athlon XP 2800+
2 x 256 Corsair PC3200 ram
ASUS A7N8X-X NFORCE2
Seagate Baracuda 40 Gb 7200 rpm
Lite-On oem DVD-drev
CLUB 3D Geforce FX5700 128 mb

Problemet er at jeg får fejlmeddelelser efter Windows har formateret harddisken, hvis ikk den kommer med fejlmeddelelse går den bare i stå ved billedet: "Opretter liste over filerne der skal kopieres..."

Har prøvet at bytte om på master/slave på harddisk og dvd-drev og prøvet både med cable select og jumpers.
Derudover har jeg prøvet at skifte dvd-drev og gfx.. Harddisken har jeg testet på mit eget system hvor den fungerer...

Fejlmeddelelserne jeg får hedder følgende:

Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x000000D1
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?u rl=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_ottj.asp

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000A
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314063
Tror det er den

og så får jeg den her: 0x00000024, men den kan jeg ikk finde noget på...

Mit gæt er at det er rammene den er gal med, men hva siger i? Har desværre ikk mulighed for at prøve andre ram, og det nager mig også at BEGGE ram-moduler sku være i stykker..

Er interesseret i at få afvide hva der kan være galt, især hvis pc'en ska til RMA, gider ikk at betale for at de tjekker HD, GFX osv. som jeg har tjekket nemlig..
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. maj 2004 - 17:41 #1
Lyder meget som et RAM problem. Har selv haft de fejl, og flere til, ved defekte RAM
Avatar billede haps Nybegynder
09. maj 2004 - 17:50 #2
du kan evt hente en memory-tester der kan løbe dine klodser igennem inden du starter windows op...
Avatar billede rune_rb Nybegynder
09. maj 2004 - 17:50 #3
#3 Hvor kan jeg hente det henne?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
09. maj 2004 - 17:55 #4
Avatar billede rune_rb Nybegynder
09. maj 2004 - 17:59 #5
Har desværre ingen brænder, kan det lægges på diskette? Bare .iso filen, har tjekket www.memtest.org, men kan ikk lige overskue den..
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. maj 2004 - 18:07 #6
Avatar billede rune_rb Nybegynder
09. maj 2004 - 19:51 #7
JEg har
Avatar billede rune_rb Nybegynder
09. maj 2004 - 19:52 #8
Sry, lille mistake der for oven, men jeg har testet den ene klods nu, og der var fejl på 9 passes og 6 fails, har skrevet det ned, så må jeg få den byttet, kører pt. den anden klods.. Er ikk helt med på jeres pointsystem, men i ku sku få 200 point hver, det var lige sådan et program der ku redde min dag..
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. maj 2004 - 19:54 #9
Svar
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. maj 2004 - 19:55 #10
Nå, de skulle ikke deles....
Avatar billede rune_rb Nybegynder
10. maj 2004 - 09:02 #11
Jow, det var meningen, men det failede lige, jeg beklager min noobishe opførsel..