Avatar billede thorolf15 Nybegynder
09. maj 2004 - 10:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Muligt at aendre sprog?

Jeg er pt. bosat i Frankrig, og er blevet tilbudt en compaq h3870, til billige penge... At den er paa fransk er ikke det vilde problem, selvom jeg dog vil foretraekke engelsk... Nogen der ved om det er muligt at aendre sproget paa en eller anden maade???

Ved det ikke er muligt i selve windows at aendre, men evt. man kan hente et sprog fix eller andet???
Avatar billede serverservice Praktikant
09. maj 2004 - 11:47 #1
Nej det kan du desværre ikke så skal du installere en anden sprogversion.
Avatar billede thorolf15 Nybegynder
10. maj 2004 - 16:34 #2
Saa langt er jeg naaet... Men er det muligt hvis jeg finder frem til en anden cd? Eller er det hele bios der skal flashes?

Jeg kan sipelthent ikke forstaa hvis det ikke kan lade sig goere... Lyder jo helt absurd!
Avatar billede serverservice Praktikant
10. maj 2004 - 16:55 #3
Ja det er muligt hvis du installerer fra en anden version. du behøver ikke flashe bios. Ja jeg ved godt det lyder absurd, men sådan har microsoft lavet det at man ikke bare kan ændre sprog fordi de kræver en ny licens.
Avatar billede thorolf15 Nybegynder
10. maj 2004 - 17:45 #4
ok... Dybt latterligt at man ikke kan hente en patch eller lignende, når jeg nu bor i et andet land... Så er man jo nærmest tvunget til at købe den i sit hjemland! Hvis man så ikke vil ha den på dansk, skal man købe dem i UK eller USA...

Damn!

Sender sq en mail til microblød og hører hvordan det kan være muligt at det ikke kan lade sig gøre!

Men tak for svaret anyways, så ved jeg da hva jeg har at arbejde med...

Fandt dog en hjemmeside der kan ændre ordbog osv. til engelsk, men helt ærligt vil jeg foretrække system på engelsk... Ikke at jeg ikke kan forstå det på fransk, men teknisk sprog er engelsk... Ikke dansk fransk eller hvad ved jeg :)

Mais voila, les points pour toi, et encore un foris merci de ta reponse :)
Avatar billede serverservice Praktikant
10. maj 2004 - 17:51 #5
jeg mener du kan købe engelsk version i alle lande. ellers bestil det over nettet.
ja spørg endelig micros... om hvorfor, nok bare et spørgsmål om at sælge en masse licenser.
Avatar billede thorolf15 Nybegynder
10. maj 2004 - 17:53 #6
Var nu mest fordi jeg blev tilbudt en billig brugt... Der blir solgt så meget af det skrammel brugt hvor jeg arbejder... Folk har for mange penge mellem fingrene! Har allerede gjort et par gode handler... Hvis man kan "nøjes" med den ikke allernyeste model, hvilket nok går fint for mig!