Avatar billede knaldperlen Nybegynder
13. februar 2001 - 18:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Cd der opstarter AVI-fil???

Hvordan får man brændt en cd som starter en AVI-fil op så snart man sætter den i cd-rom drevet????
Avatar billede dna Nybegynder
13. februar 2001 - 18:17 #1
Ja
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
13. februar 2001 - 18:46 #2
Den skal ligge en fil i roden af cd\'en, og den skal hedde autorun.inf og ...

Autorun.inf skal indholde følgende:
[autorun]
open = Dinfil.avi
icon = Ditikon.ico

/Dr_Scoop
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
14. februar 2001 - 23:08 #3
hvilket program, skal bruges til det? Notesblok, eller Wordpad, eller et helt tredje?

Når du skriver icon = diticon.ico, hvad mener du så med det. Skal jeg bare finde et tilfældig icon og bruge?
Avatar billede knaldperlen Nybegynder
15. februar 2001 - 10:11 #4
Tak for dit svar dr_scoop, men jeg er også lidt små forvirret med hensyn til icon = dirikon.ico. Er det bare hvilket icon man vil have til at dukke op så snart man sætter cden i?

MVH Knaldperlen
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
15. februar 2001 - 11:01 #5
DitIkon.ico er det som vises i Denne Computer på CDens plads.

/Dr_Scoop
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
15. februar 2001 - 23:22 #6
okay tak for svaret.